Aux-Adapter?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
lunda

Aux-Adapter?

Post by lunda »

Jag har sökt och sökt på forumet men hittar inget svar. Jag skulle vilja fixa en aux-ingång till min fattiga kassetradiospelare (Blaupunkt 2040, Orginalstereo 206), vet att det finns aux-adaptrar från tex. connects2, men det står ingenstans om de är kompatibla med min stereo. Nån som vet detta? Finns även billiga adaptrar på netonnet som fungerar på blaupunktstereos, vet dock inte om de fungerar till min. Nån som har någon erfarenhet av detta? Snälla hjälp :)
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Vad ska du köra in? Fmsändare kostar inget.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
lunda

Post by lunda »

Köpte en FM-sändare men det fungerar så jävla dåligt. Iallafall i Skåne där det knappt finns några lediga frekvenser, man får in från Polen osv.
SimonW

Post by SimonW »

har märkt att de skiljer väldigt mycket mellan olika fm-sändare.. itrip funkar bra tycker jag (till iPod då förstås..) jag hade nån innan som inte funkade bra alls, bara massa brus.
annars finns de ju kassett-adaptrar.. men de kanske inte alls är nåt sånt du hade tänkt dej??
lunda

Post by lunda »

Vet inte hur det är med kasettadaptrar, men har fått för mig att det kommer bli dåligt ljud då ljudet från en kasett inte är det bästa, kanske är jag för kräsen och borde köpa en ny stereo :roll:
lunda

Post by lunda »

Va o köpte en Aux-adapter för blaupunktstereos på netonnet, det va samma kabelhuvud som till växlaren, men när jag satt i den hittar den ingen växlare eller i detta fallet mp3spelare... Börjar bli trött på det här nu, lutar ändå åt en kasett-adapter till slut ändå :evil:
SimonW

Post by SimonW »

lunda wrote:Vet inte hur det är med kasettadaptrar, men har fått för mig att det kommer bli dåligt ljud då ljudet från en kasett inte är det bästa, kanske är jag för kräsen och borde köpa en ny stereo :roll:

nä ljudet är väl inte så överdrivet bra..
de bästa vore väl o skaffa en annan stereo med ingång på, men då vet jag ju inte hur de går me växlaren o rattkontrollen o de..
Post Reply