dimljuset bak 206
-
Michael 84
dimljuset bak 206
har precis lackat mitt nyköpta dimljus-glas svart-metallic, samma som bilen, har kvar orginal för framtida besiktning, kanske inte hade behövts, elller?
nu undrar jag bara ifall jag kan bli bötfälld i trafik pga att jag lackerat dimljuset?
nu undrar jag bara ifall jag kan bli bötfälld i trafik pga att jag lackerat dimljuset?
Du har alltså lackat det med vanlig svart färg och inte toning?
Lyser det igenom överhuvudtaget då?
Du lär knappast bli stoppad pga det, om det är nånting man överhuvudtaget måste ha vet jag dock inte.
Mitt är tonat och lyser bra när det används men ser mörkt ut annars, ingen som gnäller om det ens på besiktningen.
Lyser det igenom överhuvudtaget då?
Du lär knappast bli stoppad pga det, om det är nånting man överhuvudtaget måste ha vet jag dock inte.
Mitt är tonat och lyser bra när det används men ser mörkt ut annars, ingen som gnäller om det ens på besiktningen.
-
Michael 84
Claes B wrote:Det är inget krav på dimbakljus (eller framljus) så du kommer inte få några böter för det. Du behöver inte sätta tillbaka det till besiktningen heller.
Claes kan sin sak.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
CattisAB wrote:men är det inte så att sitter det dimljus på bilen ska dom fungera om dom är inkopplade.. kopplar man ur sladden så ska det gå genom bes utan problem..
det har bes sagt till mig när ja vart inne med trasiga dimljus.
När jag har besiktigat bilen har de aldrig testat dimljuset bak vad jag kan påminna mig.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
CattisAB wrote:men är det inte så att sitter det dimljus på bilen ska dom fungera om dom är inkopplade.. kopplar man ur sladden så ska det gå genom bes utan problem..
jo det stämmer nog..
Var in med morsans renault och den gnällde direkt på dimljusen fram. Gubben hissade upp bilen igen och sa "den där kontakten kan du juh dra ur, så går den igenom. Något som inte finns kan juh inte vara ur funktion".
Sagt o gjort, jag drog ur kablarna och rullade därifrån UA
bogus wrote:CattisAB wrote:men är det inte så att sitter det dimljus på bilen ska dom fungera om dom är inkopplade.. kopplar man ur sladden så ska det gå genom bes utan problem..
jo det stämmer nog..
Var in med morsans renault och den gnällde direkt på dimljusen fram. Gubben hissade upp bilen igen och sa "den där kontakten kan du juh dra ur, så går den igenom. Något som inte finns kan juh inte vara ur funktion".
Det är dessutom stor skillnad på fram och bak. Fram kan de blända mötande trafik.
PelleW wrote:bogus wrote:CattisAB wrote:men är det inte så att sitter det dimljus på bilen ska dom fungera om dom är inkopplade.. kopplar man ur sladden så ska det gå genom bes utan problem..
jo det stämmer nog..
Det är dessutom stor skillnad på fram och bak. Fram kan de blända mötande trafik.
ad jag vet så måste dom fram vara inställda så att dom inte bländar men bak bländar ju inte på samma sätt o dom går ju knappast att ställa..
MiCCe wrote:Vad jag vet så måste dom fram vara inställda så att dom inte bländar men bak bländar ju inte på samma sätt o dom går ju knappast att ställa..
Det stämmer, om dimljusen fungerar så får de inte blända.
Mina pekade för högt så de bad mig bara dra ur säkringarna så var det lugnt.
Efteråt så är det ju bara du åker hem och skruvar ner dem lite om du vill ha tillbaka funktionen, förutsatt att de går att justera.