Bakljuskonvertering från 89 -> 91 på min 205a.
Bakljuskonvertering från 89 -> 91 på min 205a.
Ska köpa 91ans bakljus till min 205a från 89. Vad är det som måste modifieras när jag ska byta dessa? Skulle tydligen ske någon modifikation med kablarna?
Tack på förhand
Tack på förhand
siverby wrote:Jo det är inte samma kontakt så man får koppla om. Enklast om du får tag på kontakten till en 91a. Förutom elen är det bolt on. Eller hade dom tidigare backljus i baklyktan? Då får man skaffa backljus till nedre spoilern och dra ner el dit också.
Okej. Förstår inte vad du menar med det andra. Båda har ju backljus i baklyktan? Både de från 89 och 91. Måste man ha backljus alltså?
- Stefan Eriksson
marcoh wrote:siverby wrote:Jo det är inte samma kontakt så man får koppla om. Enklast om du får tag på kontakten till en 91a. Förutom elen är det bolt on. Eller hade dom tidigare backljus i baklyktan? Då får man skaffa backljus till nedre spoilern och dra ner el dit också.
Okej. Förstår inte vad du menar med det andra. Båda har ju backljus i baklyktan? Både de från 89 och 91. Måste man ha backljus alltså?
nej man måste inte ha backljus
Stefan Eriksson wrote:marcoh wrote:siverby wrote:Jo det är inte samma kontakt så man får koppla om. Enklast om du får tag på kontakten till en 91a. Förutom elen är det bolt on. Eller hade dom tidigare backljus i baklyktan? Då får man skaffa backljus till nedre spoilern och dra ner el dit också.
nej man måste inte ha backljus
Nu förstår jag ännu mindre av vad han menade
Re: Bakljuskonvertering från 89 -> 91 på min 205a.
marcoh wrote:Ska köpa 91ans bakljus till min 205a från 89. Vad är det som måste modifieras när jag ska byta dessa? Skulle tydligen ske någon modifikation med kablarna?
Tack på förhand
De sitter olika sockets mellan 89-91, lättast med att mäta upp elen med multimeter och montera. jag peta ner sladdarna i mina sockets å de funka skitbra. Men men.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Re: Bakljuskonvertering från 89 -> 91 på min 205a.
Jaaacob wrote:marcoh wrote:Ska köpa 91ans bakljus till min 205a från 89. Vad är det som måste modifieras när jag ska byta dessa? Skulle tydligen ske någon modifikation med kablarna?
Tack på förhand
De sitter olika sockets mellan 89-91, lättast med att mäta upp elen med multimeter och montera. jag peta ner sladdarna i mina sockets å de funka skitbra. Men men.
Det här är verkligen inte mitt område. Hehe, får nog ta det med far så får han hjälpa mig. Vad är sockets?
Klart att det går men det är ju lite enklare om man har kontaktstyckena från den nyare. Men det är bara att mäta upp kablarna, sätta på en kabelsko och se till att den hamnar på rätt ställe.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Clarre wrote:Klart att det går men det är ju lite enklare om man har kontaktstyckena från den nyare. Men det är bara att mäta upp kablarna, sätta på en kabelsko och se till att den hamnar på rätt ställe.
Tror inte jag behöver mäta då jag sökte i forumet och såg att du hade postat en guide där allt står från gtidrivers. Kabelskor har jag så då kan jag nog se till att få det att funka. Tack!
Lycka till.
Snyggt blir det iaf med de nyare ljusen.
Du har ju en så fin bil ändå så den kommer att bli ännu finare.
Snyggt blir det iaf med de nyare ljusen.
Du har ju en så fin bil ändå så den kommer att bli ännu finare.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
marcoh wrote:Clarre wrote:Klart att det går men det är ju lite enklare om man har kontaktstyckena från den nyare. Men det är bara att mäta upp kablarna, sätta på en kabelsko och se till att den hamnar på rätt ställe.
Tror inte jag behöver mäta då jag sökte i forumet och såg att du hade postat en guide där allt står från gtidrivers. Kabelskor har jag så då kan jag nog se till att få det att funka. Tack!
Jag körde först på den med men efter 20 minuter så sket jag i det... tog multimetern och elschemat från haynes. var klart på 10
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...