Med tanke på att det var likadant med andra motorn lär de inte vara kammen.
Varför inte? Kammarna är ju slut på 99% av dom motorerna
Jag tror på kammen med. Lossa ventilkåpan så ser man det rätt smidigt om den är sliten.
Skär man sig på nockarna är den kass
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jag tar å lossar och kikar på det imorgon, återkommer med kort med.
Man ser alltså tydligt om de e slitna?
Borde de inte vara dåligt komp om de e slitna?
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Bilderna är tagna på samma kam, men olika nockar. Man ser tydligt att dom som är slitna har en vass kant och inte fasad som dom friska. I profil ser dom kassa helknäppa ut.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jättebra illustration dagger! återkommer imorgon med hur de ser ut samt test-utan-katalysator-hålla-för-öronen-test.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Katalysatorn hade fått härdsmälta. Det var en stor klump där inne, måste ha vart varmt när det hände.
Motorbytet var ju lika bra då topplockspackningen gått på den andra motorn av någon anledning, å nu märkte man att vattenpumpen läcker vatten på denna motor så jag vet inte om jag orkar mer... MEN MEN felet är LÖST
Följde först daggers tips med kammarna:
men de såg jätte fint ut;
Sen gick jag på med kapen på katten å där i var rena smulburken!:
Snipp snapp slut så var mekfrågan slut!
/j
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Har du inte skakat på katen innan och lyssnat om det skramlade?
Jag har två vattenpumpar till XU9, som är täta. Anledningen till att jag har dem är att jag blev paranoid över att de gnisslade när jag hade av kamremmen, men har i efterhand fått veta att de kan låta lite när man vrider runt dem för hand utan att det är någon fara.
TheDagger wrote:Har du inte skakat på katen innan och lyssnat om det skramlade?
Yes, var något av det första jag gjorde men det hade på något sätt smält fast, jag tror jag skrev det längst upp att katten inte skramla..
Den skramlade efter att jag öppnat å kört mejseln i den... Tack för all din hjälp =)
Jakobb:
Jepp, å välkommen till klubben... du får skaffa medlemskap nu efter allt jag har hjälpt dig med bilen nu.. Det är jag väl värd om något <-bilens ägare.
zilog:
Okej, det är ju bra att veta, tror jag har någon i garaget med men är inte säker på om den fungerar den med, annars vet jag vem jag ska pm:a då (;, är det någon packning man måste köpa till dem vid montering eller är det o-ring? Har inte lossat pumpen på en peugeotmotor tidigare. Men det borde väl vara o-ring.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Ska jag kolla om jag har en kat som ligger, jag ska ju ut i morgon ändå.
Då tar jag inte med bränsletrycksmätarn..
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit Suzis dagbok ändrad 20100111
jakobb wrote:ja det är du värd jacob så mycket som du hjälp mig med haha sen måste jag byta det där lycktglaset =)
Arne: Ja det kan ju underlätta besiktningen något =)
Enok; *murmel....*
Jakobb: Vi fixar strålkastarn på 1, 5 minut... de sitter med räserfästen *klick, klock*
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Joakim Enoksson wrote:bra att du hittade felet iaf!
köper du en eftermarknadskatt eller en beg?
Det är upp till bilägaren... Han har planer på att göra en lättad gatubil av den, så jag tror det är efter ekonomin han går.. Jakobb altså.
På min silveriga så körde jag 2" fullflödes + 2-1/5tums sportkat, de gick som ett skott och lät bra gjorde det med. Men kostar där efter.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:zilog: Okej, det är ju bra att veta, tror jag har någon i garaget med men är inte säker på om den fungerar den med, annars vet jag vem jag ska pm:a då (;, är det någon packning man måste köpa till dem vid montering eller är det o-ring? Har inte lossat pumpen på en peugeotmotor tidigare. Men det borde väl vara o-ring.
Det är en plan, silvrig packning i veckad alu täckt av någon packningsmassa om jag inte minns fel. Jag tror att jag köpte min av peugeot senast jag monterade begagnad vattenpump, med den nya pumpen följde packningen med i paketet.
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit Suzis dagbok ändrad 20100111