Bortmontering av spolarmunstycken på 206

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
black_jack

Bortmontering av spolarmunstycken på 206

Post by black_jack »

Tjena

Intresserad av att montera bort spolarmunstyckena för lamprengöringen för att få en mera "clean look", nån som har gjort det och kan ge mig tips och råd.
Finns det nån sjyst ny spioler att byta med eller är det bara att bita i det sura äpplet och spackla/slipa som en tok??

/T
Thers only one real man: MacGyver...
krille!

Post by krille! »

Antar att det är till en 206a med tanke på en annan tråd du gjort.

Själva spolarna är lätta att ta bort, ta tag i kåpan och dra spolaren rakt ut så mycket det går, då kommer du åt en låsning på röret/slangen som du måste ta bort, sen är du färdig.
Eventuellt så kan du vara tvungen att pilla loss kåpan först och sen lossa på själva spolarna, minns inte exakt.

För att sen stänga av spolningen så beror det på vilken årsmodell du har, de nyare ska tydligen ha en separat säkring för det där, men är det en äldre så får du ta loss kontakten till spolarmotorn vid behållaren som sitter längst fram på passagerarsidan.

Hålen som blir kvar då..du lär få lacka om hela listen för att få det snyggt efter spackling ändå så det är nästan lika bra att köpa en ny list hos Peugeot som är utan hål.
Dessa varierar tydligen i pris beroende på var du frågar, men runt tusenlappen eller mindre går de nog att få för olackade.

Det finns billigare pirat också på Meca, men då är passformen därefter.
black_jack

Post by black_jack »

Just det man kanske skulle ha skrivit att det är en 206:a... :oops:
Tack för svaret. Det är en -00:a så det blr väl till att ta bort kontakten. Bara att ringa till pegga då och beställa en, om ingen känner nån som lackar en plastad och nedslipad för en billig penning...
Thers only one real man: MacGyver...
krille!

Post by krille! »

Ring runt till olika verkstäder först, uppe i Luleå hade jag fått betala 1200:- för en, medan Flavor!(tror det var han) här på forumet sagt att han sett den för runt 6-800:- på en annan Peugeotverkstad om jag minns rätt :shock:

Kanske lönar sig trots frakt.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Det finns två olika modeller, en i en förädisk fet plast, som inte alltid är lätt att få lacken att sitta bra på. Den andra är preppad eller i annan plast, och sitter på dom som har lackade lister från fabrik. Den senare är dyrare.
Listen ska levereras utan hål. Hålen är eftergjorda för bilar med strålkastarspolare.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Fnatte wrote:Det finns två olika modeller, en i en förädisk fet plast, som inte alltid är lätt att få lacken att sitta bra på. Den andra är preppad eller i annan plast, och sitter på dom som har lackade lister från fabrik. Den senare är dyrare.
Listen ska levereras utan hål. Hålen är eftergjorda för bilar med strålkastarspolare.

Båda finns att köpa på Peugeot i Sverige?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Japp
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Luuk

Post by Luuk »

Fnatte wrote:Japp

Kostar 1400:- har jag för mig....

(Hjälpte dig även att ändra till ett lite tydligare topic)
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Post Reply