Tjena
Igår när jag skulle kliva ur bilen så fick jag handtaget i handen. Den hade gått av inne i dörren, blev jävligt snopen.
Bara att dra ner rutan och öppna utifrån och sen dra upp rutan igen.
Trodde att det skulle vara metall men är tydligen bara plast.
Hmm franska bilar...
Nån som varit med om detsamma?
Lätt/Svårt att byta??
/T
Avbruten dörröppnare 206
-
black_jack
Avbruten dörröppnare 206
Thers only one real man: MacGyver...
Re: Avbruten dörröppnare 206
black_jack wrote:Nån som varit med om detsamma?
Lätt/Svårt att byta??
/T
Nej jag har inte vart med om det på en så pass ny bil. Antagligen fabrikationsfel.
Det finns metall men jag vet inte om det finns till 206an. Och inte alls svårt att byta, lite pyssligt, vet inte om man måste lossa hela dörrsidan eller om det räcker med att haka av själva karmen kring hantaget.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Been there, seen that... flickvännen fick handtaget kvar i handen typ ett år efter att jag köpt bilen ny.
Åtgärdades på garanti, men fick vänta i en månad på att de skulle få leverens av handtag (lite slarvig av mig, orkade inte leta på andra verkstäder än Kista, plus att det var passagerardörren som inte användes speciellt ofta). Det tog de 10 minuter att byta ut den, dörrsidan satt kvar, en amatörfixare skulle säkert klara av det.
Det såg för övrigt ut som materialutmattning, en spricka som blir större med tiden för att till slut ge upp totalt, förmodligen sedan tillverkningen. Har ej haft några problem sedan jag fått det utbytt...
Åtgärdades på garanti, men fick vänta i en månad på att de skulle få leverens av handtag (lite slarvig av mig, orkade inte leta på andra verkstäder än Kista, plus att det var passagerardörren som inte användes speciellt ofta). Det tog de 10 minuter att byta ut den, dörrsidan satt kvar, en amatörfixare skulle säkert klara av det.
Det såg för övrigt ut som materialutmattning, en spricka som blir större med tiden för att till slut ge upp totalt, förmodligen sedan tillverkningen. Har ej haft några problem sedan jag fått det utbytt...
2004 Peugeot 206 Griffe 1.6 16v