motorbyte 205 cj

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
spritis

motorbyte 205 cj

Post by spritis »

Det är så att jag ropat in en 205 cj på tradera. Enligt säljaren så drar den olja och ryker.
Då väcks givetvis funderingar på om motorn skall renoveras, eller om den skall bytas och i så fall vad man får sätta i för motor (utan andra modifikationer, men med regbes) , respektive vad man utan att sbp reagerar kan sätta i för motor Och i bägge fallen hur stora modifikationer som krävs om man byter upp sig en bit i effekt.
En mi16 i en utseendemässigt original CJ kunde väl vara överraskande vid något rödljus i sommar?
spritis

Post by spritis »

Blir nog inget motorbyte, verkar vara vevhusventilationen som spökar, får se mer när jag fått igång den med bytt bensinpump.
Bilen är jättefin i karossen, risig suflet och sliten inredning.
För att vara en gris i en säck så är den väl värd pengarna.
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Låter troligt, det är vanligt att slangarna "kniper" ihop, oftast kan man byta slangarna till nyare fräschare diton.

Ang blårök så kan tätningarn vara dåliga vid ventilerna, detta brukar få bukt på problemet.

Men somsagt börja med en grundlig service av bilen med filter, stift, kablar, oljor.. sånt gör mirakel!
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Klew byta ju till mi16 i sin cabbe, o han fick ju byta halva framvagnen. Den du har e helt annolunda om jag minns rätt.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Post Reply