Nu har jag kopplat in allt och dubbelkollat så allt är ok. Har även mätt strömmen och den har ström... men det kommer inget ljud, jag har kopplat in den på "audio out rear" och "sub out" (lågnivån antar jag) men inget ljud kommer går den inte igång eller vad kan vara felet?
Kabeln till stereon som ska göra så att den går igång därigenom är inkopplad med så vet inte vad det kan vara.
Och vad är Inpåut sensitivity? den står på 1 nu... den går väl från 0 - 5 tror jag... kan det vara felet? Hur ställer jag in att den ska köra på 4Ohm, för det är mina högtalare på ju.
maeth wrote: Och vad är Inpåut sensitivity? den står på 1 nu... den går väl från 0 - 5 tror jag... kan det vara felet? Hur ställer jag in att den ska köra på 4Ohm, för det är mina högtalare på ju.
Det är precis vad det låter som, bortsett från att det inte stavas med Å.
Skruva upp den och se om du får nåt ljud, med den på 0 kan det bli väldigt tyst.
Några ohm behöver du inte ställa in.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
har skruvat den upp ooch ner men det kommer inget ljud alls... jag tänkte att det kanske inte startar när cd:n startar? hur vet man det? För diskanthögtalarna jag har i instrumentbrädan går musiken igång i så det är inte fel på stereon eller så.
Det finns en "protection function" i steget som tydligen stänger av det automatiskt om det är något fel... men det står inte hur man sätter igång det igen :S Det är ett Kenwood steg...
Såg nu att det finns en lampa som ska lysa när den går igång men den lyser inte får väl mäta mig till vad som är fel.
Haha vad löjligt kom till slut på att anledningen till att den inte fick ström nog var att plåten där jag satt skruven var lackad så den fick bara 8v istället för 12 och orkade inte gå igång haha men tack för all hjälp ändå
Blev en grym förbättring på ljudet, lätt värt en 1200:-
ja men lite irriterande att det bara var det :S fattar förresten inte varför det satt en 60A säkring innan till steget... sprängde den när jag råkade ha plus inkopplat på batteriet och rörde med den emot karossen ^^ satte i en 40A för dom hade ingen 60A inne... men det räcker nog ändå tror jag