Hur kollar kylarvätskan?????

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
handsome

Hur kollar kylarvätskan?????

Post by handsome »

Har en 206 gti-00...skulle kolla hur mycket kylarvätska jag hade...men inte f#n kan man se det...behållaren är ju gjord i en vit plast man inte kan se genom??? hur ska jag göra för att kolla detta? det kan väl inte vara så att jag absolut inte har någon vätska kvar att det är därför jag inte kan se var nivån ligger? för då skulle väl motorn koka direkt....

Tacksam för snabba svar!!
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

så länge du har värme i kupén så har du iaf över mini... stick ner något i behållaren. ex mindre genomskinlig slang.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Veiko
Crew
Crew

Post by Veiko »

Brukar ju va nån sorts tapp i behållaren så man ser hur mycket man ska ha.
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03

"Man ska inte knarka om man redan är dum i huvet!"
handsome

Post by handsome »

det står ju Min resp. Max utanpå behållaren...men det hjälper ju ingen eftersom jag inte kan se genom...sen så är behållaren smal och "böjd"..alla med 206 gti-00 vet vad jag menar.....ingen som har någon ide???
krille!

Post by krille! »

Om du sticker ner en slang, elkabel eller liknande som är flexibelt som Jaaacob sa, så ser du ju när det blir blött om du tar en bit åt gången och drar upp varje gång så du har koll på djupet.
Det är ingen exakt mätmetod men du ser på ett ungefär och kan sedan jämföra med nivåmarkeringarna på utsidan.

Det går ibland även att se utifrån i rätt ljus när du ruckar lite på behållaren så vattnet rör sig, men det är som sagt inte alltid lätt.

Väldigt jobbig form på behållaren, det håller jag med om, men det är bara acceptera om du inte vill börja bygga om :)
TimMi16

Post by TimMi16 »

E det någon som har en sprängskiss till 405an på kylaren och alla kylarslangar ?
Din kontaktat inom ALLT med svets och gas!

svetsmaskinservice.se
svetsmastaren.se
prosvets.se

Kör
306 XSI Kombi
Kört
405 2.0 mi16
205 gti lemans aka skrot edition
605 Sri
handsome

Post by handsome »

får väl testa din ide krille...men fattar inte hur f*n dom kan konstruera den så? och i sån plast....när dom ändå gjort bromsvätskebehållaren genomskinlig..?? men vad ska man begära..den är ju fransk...aldrig sett något liknande...sorry folks för "påhoppet" = ))
drdazed

Post by drdazed »

haha I feel ya.. Likadant för mig.. Men de e väl inte hela världen om man häller i för mkt? Min smarta mamma gjorde det när min bil stog där.. "hon skulle vara snäll"..........

Men bilen överlevde iaf.. O nu har jag kört 2300mil sen dess så har en fet känsla av att ja måste fylla på min nu :P

Sen försöker ja kolla servo-oljan.. Totalt jävla omöjligt.. iaf så här dags.. Ska göra ett nytt försök imorn :p
If the milk turns out to be sour, I ain't the kinda pussy to drink it.

206 GTI -01
Post Reply