maccan wrote:Hallå där, istället för att starta en hel ny tråd så klämmer jag in en liten fråga här... Har en 205gti -92 och har märkt att den inte har några "backlampor?" är det original eller ska det finnas "backlampor" egentligen?
Jag kan kolla i morgon. Har en -92'a står här på gården. Faktiskt aldrig tänkt på det ens en gång. Jag åker mestadels framåt.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
maccan wrote:Hallå där, istället för att starta en hel ny tråd så klämmer jag in en liten fråga här... Har en 205gti -92 och har märkt att den inte har några "backlampor?" är det original eller ska det finnas "backlampor" egentligen?
Jag kan kolla i morgon. Har en -92'a står här på gården. Faktiskt aldrig tänkt på det ens en gång. Jag åker mestadels framåt.
haha jag oxå..det var en gammal man som påpekade det..så jag upptäckte det nyligen..men det vore schysst om du kunde kolla tack ! :]
maccan wrote:haha jag oxå..det var en gammal man som påpekade det..så jag upptäckte det nyligen..men det vore schysst om du kunde kolla tack ! :]
Nu har jag kollat på min bil. Jag har inget backljus. Däremot ett dimbakljus till vänster nere på spoilern och ett tomt glas på högra sidan.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Decimal wrote:Hej. Jag har ochså undrat detta men den gick igenom besiktning och dom kollade inte änns backljuset. Men på min lyser dimljuset höger bak (Rött glas)
Jag har försökt att använda HÅÅÅRDVAX sedan september...men den vill inte stå ändå vad skall jag göra då??
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
maccan wrote:haha jag oxå..det var en gammal man som påpekade det..så jag upptäckte det nyligen..men det vore schysst om du kunde kolla tack ! :]
Nu har jag kollat på min bil. Jag har inget backljus. Däremot ett dimbakljus till vänster nere på spoilern och ett tomt glas på högra sidan.
haha då är det nog meningen att det ska vara så då.. , tack för hjälpen
Klart du har backljus på den, sitter bakom den röda "lampan" till vänster om regskylten i bak, prova att byta lampa.
borde det inte lysa då ? vilken lampa den än är när man lägger i backen ? :]
Jo, men även backlampor kan gå sönder... Har du provat att byta själva glödlampan?
ja där har du helt rätt faktiskt , haha nej har inte bytt någon lampa ännu precis upptäckt dettta med backlampor..blev lite fundersam ;],,så det ska alltså finnas något där bakom.. måste ta mig tid att kika det någon dag
haha då är det nog meningen att det ska vara så då.. , tack för hjälpen
Klart du har backljus på den, sitter bakom den röda "lampan" till vänster om regskylten i bak, prova att byta lampa.
borde det inte lysa då ? vilken lampa den än är när man lägger i backen ? :]
Jo, men även backlampor kan gå sönder... Har du provat att byta själva glödlampan?
ja där har du helt rätt faktiskt , haha nej har inte bytt någon lampa ännu precis upptäckt dettta med backlampor..blev lite fundersam ;],,så det ska alltså finnas något där bakom.. måste ta mig tid att kika det någon dag
Det var det jag menade att byta lampa, byt glödlampan.