åkte hem från jobbet nyss med farthållaren låst på 220 km/h varvade ca 4000, med telefon i ena handen och andra handen vilandes på ratten... ahh skön med 6 växlad olje-brännare..
Audi A6 avant 2,5 TDIs quattro -96
Volvo 740 (isbil)
Peugeot 206 GTI -00 (såld)
Peugeot 309 GR inj -87 (skrotad)
KTM exc 125 -97 (skogen)
Suzuki RM 125 -97 (banan)
Fredde wrote:då kanske min minskar med peckandet nudå efter oljebytet.... För det knackar inte utan det peckar liksom så jag ska justera ventilerna nu så ska vi se sen.
Det är väll självjusterade ventiler på 1.9 gti-89,,har jag för mej iallafall. Det är väll " brickorna" som är slitna som gör att ventilerna knackar..Min knackar i ventilerna ganska friskt också.
Fredde wrote:då kanske min minskar med peckandet nudå efter oljebytet.... För det knackar inte utan det peckar liksom så jag ska justera ventilerna nu så ska vi se sen.
Det är väll självjusterade ventiler på 1.9 gti-89,,har jag för mej iallafall. Det är väll " brickorna" som är slitna som gör att ventilerna knackar..Min knackar i ventilerna ganska friskt också.
Självjusterande med shims? Så lätt kommer ni med 8 ventiler inte undan!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.