Det är inte lätt att hitta fälgar till coupen (med Brembo bromsar). Men jag ser att många har puma (spike) fälgar på sina bilar. Det verkar vara en bra fälg sett till pris samt att den passar snyggt på bilen. Min fråga är om 17" passar? Jag har bara sett 18" på bilarna. Jag vill helst inte ha 18" då risken finns att det blir lite för stötigt (över 30år nu, gubbetänk ).
vet ni om andra 17" som passar och inte överdrivet dyra så vore jag grymt tacksam för tips!
Peter Igelhammar wrote:Jag har 40 profil på mina 18"
45 funkar med. Många som kör med det i England för att få någon som helst komfort kvar med 18 ". Om du inte sänker bilen så kommer det nog inte vara några problem och du får mera uppfyllt hjulhus=snyggt.
45 funkar med. Många som kör med det i England för att få någon som helst komfort kvar med 18 ". Om du inte sänker bilen så kommer det nog inte vara några problem och du får mera uppfyllt hjulhus=snyggt.
Det håller jag helt med om, komforten på min bil med 18" o 40mm sänk e i stort borta
Det håller jag helt med om, komforten på min bil med 18" o 40mm sänk e i stort borta
Tack för alla inlägg! Men ingen svarade på den egentliga frågan om spike 17" passar coupèn, ha, ha .
Det är lugnt!
Jag har beställt en uppsättning spike 17" med 225/45 och jag hoppas det ser ok ut och att komforten ändå blir hygglig (och att dom passar?).
Om någon har en strålkastarspolare till hö-sidan så hör gärna av er!
Locket har försvunnit och det tomma hålet driver mig snart till vansinne
Peoa wrote:Tack för alla inlägg! Men ingen svarade på den egentliga frågan om spike 17" passar coupèn, ha, ha . Det är lugnt! Jag har beställt en uppsättning spike 17" med 225/45 och jag hoppas det ser ok ut och att komforten ändå blir hygglig (och att dom passar?).
Om någon har en strålkastarspolare till hö-sidan så hör gärna av er! Locket har försvunnit och det tomma hålet driver mig snart till vansinne
Ha det gott så ses vi på vägarna!
/Peo
Det blir kanon, en sänkning på 25 mm gör inget heller.
Min bil är inte sänkt något men har näst intill lika bra komfort som med orginaldäck. 18" 45?
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Som vanligt är man först med det mesta. Så även ACE Spike 18" till coupén med brembo-ok på.
Jag var först med att testa om denna modell skulle passa på V6 coupén vilket de gör med lite marginal. Självklart passar 17" enligt vad jag erfarit och diskuterat med gummihuset.
min f.d bil och jacobs nya har 225/40/18" Komforten blev lidande jämfört med 16" orginalarna, men bilen gick stadigare.
Tycker inte den låter mycket mer än med 16". Å inte mycket mer stötig heller... däremot drar det mer soppa, men det är ju väntat.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:Tycker inte den låter mycket mer än med 16". Å inte mycket mer stötig heller... däremot drar det mer soppa, men det är ju väntat.
knas med hörseln Jacob? nä men jag körde bilen på 16" vinter såväl som sommar i 1½ år innan jag bytte upp mig till nya 18". Och det är skillnad. Slutade köra på vägbrunnar och grov asfalt när jag bytte "upp mig"
okej, ja menar du så.. nja så stor är skillnaden inte...
men syftar vi grusväg som är det ungfär samma oljud och hårdhet....
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:okej, ja menar du så.. nja så stor är skillnaden inte...
men syftar vi grusväg som är det ungfär samma oljud och hårdhet....
möjligt, jag körde aldrig sötnosen på grusväg
men gå ifrån 16/205/55 till 18/225/40... det känns & märks
Jepp, men framförallt stadigare. Tycker faktiskt den går tystare, men jag syftar på vinterdäck så de låter och är obekvämt... (friktion)
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Säger som Simon, med sommardäcken på 18" så sicksackade jag mellan brunnslock och grov asfalt. Nu med originaldimension 215-16 på dubbade vinterdäck är det bara att köra rakt över dom. tyst blir det med.