Råd vid kamrem/V-pumpbyte på 205gti
Råd vid kamrem/V-pumpbyte på 205gti
Ciao! Jag håller på som bäst att byta V-pump (och kamrem + spännare). Följer råden och instruktionerna i mektiosen, men har en fråga. På kamremmen finns ju två vita markeringar (linjer). Dessa nämns inte, behöver man inte bry sig om dessa så länge man kör med låssprintar av kamhjulen? Eller ska dessa sitta över markeringarna i kamhjulen
?
Tacksam för snabbt svar!
?
Tacksam för snabbt svar!
- TALBOT sport
Jepp, markeringarna stämmer mot kamdrev och vev. Jag sket i låssprintar och körde bara efter markeringarna.
Tänk på att verkligen få bort alla packningsrester vid vattenpumpen. Inte så kul när man satt ihop allt igen och det läcker vatten... Har jag hört
Tänk på att verkligen få bort alla packningsrester vid vattenpumpen. Inte så kul när man satt ihop allt igen och det läcker vatten... Har jag hört
205 gti -91 SÅLD http://www.cooperationcars.dk/bil.php?Bil=185
306 gti -97 SÅLD
306 gti -97 SÅLD
siverby wrote:Jepp, markeringarna stämmer mot kamdrev och vev. Jag sket i låssprintar och körde bara efter markeringarna.
Vilken markering stämmer de mot? Finns det nåt märke på t.ex. en JAZ remskivor? Jag har inte sett några som går att matcha mot remmen, samma sak på J4R och min diesel. Remmarna har märken men inte remhjulen.
Har sett det på andra bilar, företrädelsevis bilar med fördelardrivning på kamremmen.
Det satt små fördjupningar på mina remskivor iaf
205 gti -91 SÅLD http://www.cooperationcars.dk/bil.php?Bil=185
306 gti -97 SÅLD
306 gti -97 SÅLD
Markeringarna har inget med monteringen at göra ...förutsatt att du gör enligt instruktionerna....låt dig inte distraheras av fjantiga markeringar
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!