206 rc problem

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
b111

206 rc problem

Post by b111 »

???
Last edited by b111 on Thu Apr 03, 2008 16:15, edited 2 times in total.
XzTrAz

Post by XzTrAz »

Köp volvo då
//Michael Thonfors

405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}

Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
b111

hmmm

Post by b111 »

ja varför inte.hade en s40 t4 som jag körde ännu hårdare än peggan den höll.nej jag ska köpa en corsa swing.billig försäkring och drar ca 05.köpte peggan för att slippa problem.vad fick jag för det.....men gillar den ändå :cry:
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Det är precis lika mycket problem med andra bilar. Inge snack om det, jag har redan kört ett par tusen mil med min coupé coh inga problem alls.. man får alltid räkna med något.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Reddan

Post by Reddan »

Jaaacob wrote:Det är precis lika mycket problem med andra bilar. Inge snack om det, jag har redan kört ett par tusen mil med min coupé coh inga problem alls.. man får alltid räkna med något.

Fast det där är väl inte direkt sant, är väl knappast någon nyhet att franska bilar rent generellt har väldigt bristfällig kvalité, speciellt Peugeot? Är ju bara att kolla Top Gear's Car Survey de senaste åren, som enligt iaf dom själva ska vara den största i sitt slag. Peugeot återfinns ideligen i botten av listorna..

http://www.topgear.com/content/carsurvey/2006/ <- scrolla ner för att se övriga surveys som gjorts. Peugeot sist i flera av listorna år efter år tyvärr.. Äger själv en RC och även om jag inte skulle placera den sist så är det nog inte långt ifrån. Man får vad man betalar för så att säga.. :wink:
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Ja... Engelsmännen har ju så bra omdöme i allt annat så visst måste vi lita till vad de tycker. :roll:
Folk som äter njurpaj och kör på fel sida av vägen kan aldrig ha fel. :wink:

När man tittar på hur de dömt t.ex. körbarhet och finner att både 406 och 307 ligger på bottenplatser kan man börja undra. Jag har kört några 406:or och de är bra att köra, lättkörda och bekväma, lätthanterliga osv. Det tycker ju jag att de flesta moderna bilar är, men att engelsmännen tycker tvärtemot vad jag och en nästan enig journalistkår tycker kan man ju börja ifrågasätta hela undersökningens kvalitet, eller åtminstonde engelsmännens omdöme.
Att Peugeot inte är nån kvalitetsbil kan jag väl iofs. hålla med om, men inte är de sämre än bl.a Ford och Opel som ju hamnar högre upp på listan.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Reddan »

Claes B wrote:Ja... Engelsmännen har ju så bra omdöme i allt annat så visst måste vi lita till vad de tycker. :roll:
Folk som äter njurpaj och kör på fel sida av vägen kan aldrig ha fel. :wink:

När man tittar på hur de dömt t.ex. körbarhet och finner att både 406 och 307 ligger på bottenplatser kan man börja undra. Jag har kört några 406:or och de är bra att köra, lättkörda och bekväma, lätthanterliga osv. Det tycker ju jag att de flesta moderna bilar är, men att engelsmännen tycker tvärtemot vad jag och en nästan enig journalistkår tycker kan man ju börja ifrågasätta hela undersökningens kvalitet, eller åtminstonde engelsmännens omdöme.
Att Peugeot inte är nån kvalitetsbil kan jag väl iofs. hålla med om, men inte är de sämre än bl.a Ford och Opel som ju hamnar högre upp på listan.

Jag håller med dig om att körglädje och dylikt är orelevant då det är högst personligt hur man tycker sin bil är att köra. Jag syftade egentligen bara på resultaten i byggkvalitén och pålitlighet, något som är svårt för journalister och dylikt att ge en korrekt bild av när de bara testar bilarna över någon/några dagar. :)
Sketas

Re: hmmm

Post by Sketas »

b111 wrote:ja varför inte.hade en s40 t4 som jag körde ännu hårdare än peggan den höll.nej jag ska köpa en corsa swing.

Ja det måste ju vara bättre bilar än peugoten :-k
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

Har haft massor av Puggar och annat franskt och aldrig haft några problem med dom. Däremot har jag haft problem med Volvo och Audi.

Skräp. En Volvoägare kan ha sin bil på verkstad tjugo gånger om året men "Volvo är bra bilar". De är ju förhäxade i sin religion.

De som reparerar sina bilar mest på jobbet äger Volvo och Skoda.

Ford?, ett kackmärke, först nu ska de försöka att tvätta bort rostryktet. :roll:

Kör hellre fransk, japanskt eller kanske BMW då. :D
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Trist att du haft problem. Det går väl på garantin, även om det f*n e segt när grejer pajar.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Puppet

Post by Puppet »

Ja varken bult eller vajer kan de tillverka de där Snigelätarna!

Köpte min Lemans i STHLM för nått år sen för fem papp, kört som ett as med den och bytt termostat sen jag köpte den, vilken skit..!

Suck! :?
205 leMi16 *såld*
309 Gti16 *såld*
406 V6 Sport
Sun_dell

Re: Köp Peugeot så får du gå

Post by Sun_dell »

[/quote]Såg en kille som säljer sin RC på blocket .Han har fått byta hela motorn låda och koppling.NEJ NEJ aldrig mer peugeot.Skall tilläggas att det är en rc gått 3200 mil bara.[/quote]

Grattis killen du har fått ett måndagsex helt enkelt, och det där med volvo vet jag inte om jag kan hålla med om, lade ut övet 40k på min 850 i reparationer ( dum som jag va ) och säkert 10k på min v70r ( inte lika dumt :P )
Och det med killen på blocket, så vet inte jag i alla fall hur han hanterat den bilen, jag lovar dig du kan få en splitter nyferrari att pajja om du misshandlar den. Men visst vill du ha en billig bil som går och går så gör som alla andra köp en bil med b20 eller b23 motor i.

Mvh
206 Rc - 04
Unik3505

Post by Unik3505 »

Köp dig en Volvo 440..Så kan du börja gnälla om skitbil sen :!:
Eller man kanske inte får säga så det är ju en Volvo 8)
Att äga en Peugeot är en livsstil
Dricka pilsner ÄR visst en hobby !
Peugeot 605 3.0 SV-95 Executive Express
Citroen C4 1,6 -05 Familjetransportör
Saab 9-5 Aero Kombi -01
Dart

Post by Dart »

håller med, sopbilar som pajjar konstant. Har iaf haft tre peugeot och samtliga har krånglat.
240:n jag hade pajjade också några gånger men inte f*n loggar jag in på TPC och börja gnälla som en femåring för det.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
HTH-557

Post by HTH-557 »

Körde med en -70 bensin 404 farmare i 22 år utan ett enda haveri av nåt slag. Köpte bilen -82, gjorde en grundrenovering av alla slitdelar och lackade om bilen. 2004 bytte jag upp mig en nummer, till en -95 1,8 break 405.

Den bytte jag avgasserien på när den köptes. Har nu kört i snart 4 år och inte gjort annat än "vanlig" service, tändstift, kamrem och oljebyte. Besiktade nu fjärde gången utan anmärkning, nu medkörd 240.000 km.

Nästa bil blir en 406 break :P

Frun kör också med Peugeot en 305 -86. Det har också varit en otrolig bil, nu medkörd ca 250.000 km och aldrig fått en anmärkning vid besiktning. Den bilen har också endast fått den vanliga servicen, nya bromsar, bakstötdämpare och ny koppling. Finns ingen rost på bilen, den ser ut nästan som ny... men den byts snart ut mot en 306 bara vi hittar en som är i bra skick.
HellMek
Crew
Crew

Re: Köp Peugeot så får du gå

Post by HellMek »

Sun_dell wrote:jag lovar dig du kan få en splitter nyferrari att pajja om du misshandlar den.

Man behöver inte ens misshandla en Ferarri för att den ska gå sönder, det är verkligen ingen kvalitetsbil :wink: Snarare en trimmad och stylad Fiat!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

HTH-557 wrote:Körde med en -70 bensin 404 farmare i 22 år utan ett enda haveri av nåt slag. Köpte bilen -82, gjorde en grundrenovering av alla slitdelar och lackade om bilen. 2004 bytte jag upp mig en nummer, till en -95 1,8 break 405.

Den bytte jag avgasserien på när den köptes. Har nu kört i snart 4 år och inte gjort annat än "vanlig" service, tändstift, kamrem och oljebyte. Besiktade nu fjärde gången utan anmärkning, nu medkörd 240.000 km.

Nästa bil blir en 406 break :P

Frun kör också med Peugeot en 305 -86. Det har också varit en otrolig bil, nu medkörd ca 250.000 km och aldrig fått en anmärkning vid besiktning. Den bilen har också endast fått den vanliga servicen, nya bromsar, bakstötdämpare och ny koppling. Finns ingen rost på bilen, den ser ut nästan som ny... men den byts snart ut mot en 306 bara vi hittar en som är i bra skick.

Underbart!
Jag har heller inte haft något problem alls med min 206a. Inte ens avgassystemet har börjat rosta. Det enda jag har behöft göra utöver vanlig service är programmera om motorstyrningen och det kostade 250 spänn. Då har bilen även gått på bana flera gånger och körts som ett svål till vardags. Den enda nyare bilen som har strulat lite för mig är 307 och då handlade det bara om mindre småfel. Jag är supernöjd :D
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

med tanke på hur mycket misshandel många puggar får håller de väldigt bra måste jag säga. titta bara på alla 205 gti:er från 80 talet som körts vårdslöst av 10-15 ägare och håller fortfarande att köra skiten ur
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Kan va att Alex bil en en utprovad 05a och Rcen e ganska ny i modellen.

Varför sudda du ditt första inlägg?
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Luuk

Post by Luuk »

Alla bilar går ju att köra sönder om man bara vill.... Sen kan man klaga på kvalitén.... men ärligt talat så vette f*n om det har med att det är en peugeot att göra i just detta fallet... Min RC har aldrig strulat på detta sätt. har kört bana och även inspirerat i vanlig trafik... men är å andra sidan väl omhändetagen... förstår inte hur man kan lyckas köra sönder en bil så hårt.... ända som har hänt är att spjällhuset sa upp sig vilket byttes utan problem på garantin....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Post Reply