uh, pengar pengar pengar, hoppas du får ordning på grejorna nu iaf!
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
uh, pengar pengar pengar, hoppas du får ordning på grejorna nu iaf!
Det där var inte så dyra grejer, möjligen axeln då. Den kostade 950.- vilket är lite billigare än mekonomen/meca som vill ha 1600 + stomme i retur.
Luftfilter 60.-
Oljefilter 68.- (original longlife)
Soppafilter 87.-
10L Biltemaolja, helsyntet 5w-50 550.- delade dunken med en kompis för hennes rymmer 5,5 och min 3,5.
Köpte bromsbackar för 225.- häromdagen också.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Det är väl acceptabelt, men fortfarande, uschan i mig... När man är pank så tycker man allt är dyrt.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Jaaacob wrote:Det är väl acceptabelt, men fortfarande, uschan i mig... När man är pank så tycker man allt är dyrt.
Det är inte dyrt, det är bara mycket pengar Gammalt kärt dagger-ordspråk
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote: Det där var inte så dyra grejer, möjligen axeln då. Den kostade 950.- vilket är lite billigare än mekonomen/meca som vill ha 1600 + stomme i retur.
d va som f*n! ...vart i denna avlånga land hittade du drivaxlar till detta pris?
...riskerar att inom kort bli i behov av ett par stycknar oxå.
Jag vill rekomendera att inte ha syntet olja i en gammal motor, Råkade ha i det i min 205a och den läcker som f*n överallt nu så jag måste byta packboxar och kamrem nu för den är dränkt i olja
TheDagger wrote: Det där var inte så dyra grejer, möjligen axeln då. Den kostade 950.- vilket är lite billigare än mekonomen/meca som vill ha 1600 + stomme i retur.
d va som f*n! ...vart i denna avlånga land hittade du drivaxlar till detta pris?
...riskerar att inom kort bli i behov av ett par stycknar oxå.
Autofrance
Decimal wrote:Jag vill rekomendera att inte ha syntet olja i en gammal motor, Råkade ha i det i min 205a och den läcker som f*n överallt nu så jag måste byta packboxar och kamrem nu för den är dränkt i olja
Om du syftar på mig så känner jag mycket väl till det fenomenet, men jag testar och ser på den här. Enligt serviceboken är oljebyten skötta perfekt och det är en god förutsättning.
Decimal wrote:Jag vill rekomendera att inte ha syntet olja i en gammal motor, Råkade ha i det i min 205a och den läcker som f*n överallt nu så jag måste byta packboxar och kamrem nu för den är dränkt i olja
Om du syftar på mig så känner jag mycket väl till det fenomenet, men jag testar och ser på den här. Enligt serviceboken är oljebyten skötta perfekt och det är en god förutsättning.
Ok det kan vara en fördel, Jag hade nog bara otur
Det varierar en del, jag har också varit med om samma sak som du ett par gånger. Min gamla BX tog i slutet av originalmotorn 1L/50 mil, men efter den renoverade motorn åkt i funkar den utmärkt med helsyntet Bytte olja på den häromdan åt hon som kör den nu, oljetrycket går aldrig under 6 bar på den motorn
Jesper Cronelid wrote:Jag gillar att du fattar att biltemaolja inte är skit bara för att det är billigt, Dagger
Nä jag litar på att den håller måttet. Iofs hade jag köpt en annan olja om jag hade haft gott om pengar.
Min gamle 16v gick också på biltemaolja, och den varvade 8000rpm.
Jesper Cronelid wrote:Jag gillar att du fattar att biltemaolja inte är skit bara för att det är billigt, Dagger
Nä jag litar på att den håller måttet. Iofs hade jag köpt en annan olja om jag hade haft gott om pengar. Min gamle 16v gick också på biltemaolja, och den varvade 8000rpm.
Nej, förstör inte min bild av dig nu . Är skönt att inte alla lyssnar på forumssnackare och apar efter att biltema säljer skit för att det är billigare
Nä jag litar på att den håller måttet. Iofs hade jag köpt en annan olja om jag hade haft gott om pengar. Min gamle 16v gick också på biltemaolja, och den varvade 8000rpm.
Amar chip ?
Knappast, fick det customgjort av en annan kille. Helt original fast med varvstopp på 8k.
Nej, förstör inte min bild av dig nu . Är skönt att inte alla lyssnar på forumssnackare och apar efter att biltema säljer skit för att det är billigare
Jag tror absolut inte att biltemaoljan är skit! Men jag tror nog ändå att toppmärkena är strået vassare.
Så tar vi och återgår till ämnet... Vad köpte vi senast till bilen, röjde upp lite komentarer och inlägg som inte hör hemma i denna tråd och ber inblandade och berörda att ta detta på MSN eller PM
MVH/
Lukas
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
På tradera gör man bra fynd ibland.
Det här är väl indirekt till bilen.
Helt ny bahco 1/4" sats.
350:- med frakt är inte farligt.
Fast lite synd att den saknar kort förlängare och har lite snålt med bits.
Men storleken har väl fått prioritera bort såna saker.