Phantom Grip
Phantom Grip
Kan detta vara något att ha, om man får för sig att trimma bilen och sedan även kunna utnyttja effekten?
http://www.phantomgrip.com
Svaret jag fick om det fanns till diffen till BE4/5 var detta.
You can send us your diff or you can take the following measurements.
1. Open Space between the axle gears
2. Open Space between the spider gears
3. Diameter of the diff pin
Så tydligen kan det ordnas fram lsd till de flesta differentialer. Men är det något att ha jämfört med t.ex. Quaife?
http://www.phantomgrip.com
Svaret jag fick om det fanns till diffen till BE4/5 var detta.
You can send us your diff or you can take the following measurements.
1. Open Space between the axle gears
2. Open Space between the spider gears
3. Diameter of the diff pin
Så tydligen kan det ordnas fram lsd till de flesta differentialer. Men är det något att ha jämfört med t.ex. Quaife?
Leksaker.
De där grejerma bromsar planethjulens rotation över en pytteliten angreppsyta. Det finns en anledning till att det sitter t ex ett stort lamellpaket för samma uppgift i riktiga diffbromsar.
Tveksam effekt (som iofs hjälps upp av slitage och kärvning som orsakas) och förutsägbar livslängd. Mina c2.
Har bestämt för mig att datta avhandlats tidigare på forumet, men hittar faktiskt inte tråden.
De där grejerma bromsar planethjulens rotation över en pytteliten angreppsyta. Det finns en anledning till att det sitter t ex ett stort lamellpaket för samma uppgift i riktiga diffbromsar.
Tveksam effekt (som iofs hjälps upp av slitage och kärvning som orsakas) och förutsägbar livslängd. Mina c2.
Har bestämt för mig att datta avhandlats tidigare på forumet, men hittar faktiskt inte tråden.
EN 14497
Phantomgrip är skräp. De oberoende tester (kundutlåtanden) jag sett som inte är knutna till hemsidan har alla sagt: ingen eller liten effekt, bara sopor kvar av phantomgripen efter något år.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Torben S wrote:OK, Bra att veta
Bara att hoppas att Quaife tar fram en lsd till BE4 lådan då. För t.ex. en Bacci diff tycker jag kostar alldeles för mycket. Eller finns det något annat alternativ?
Sellholm? Finns ju han i gävle, växellådsservice? men han kanske är samma som Bacci?
Vad för bil ska du ha den i och vilken låda är be4?
Brynäs transmission? Snorre?Team_Hink_Racing wrote:Torben S wrote:OK, Bra att veta
Bara att hoppas att Quaife tar fram en lsd till BE4 lådan då. För t.ex. en Bacci diff tycker jag kostar alldeles för mycket. Eller finns det något annat alternativ?
Sellholm? Finns ju han i gävle, växellådsservice? men han kanske är samma som Bacci?
EN 14497
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Pär H wrote:Brynäs transmission? Snorre?Team_Hink_Racing wrote:Torben S wrote:OK, Bra att veta
Hade annons i IB för om att han renoverade/hade korta styrväxlar.Har för mig det var nått på Växellåds-nånting, Italjenska pryttlar vart det han hade iaf.
Annars finns ju "Ludde" Enköping vet dock inte vilket sort/märke han har.
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Torben S wrote:BE4/5 sitter i 206 RC, 207, 307, 308, 407, etc. Bacci tror jag är italienskt eller möjligen spanskt. Sellholm är väl ännu dyrare än Bacci?? Och säljer inte Kenneth Hansen isåfall Sellholm?
Nja,jag tror han bara håller på med sadev, det brukar heller inte bli så billigt
Hur mycket skiljer det på själva diffen mellan en som sitter i be3 lådan och den du ska ha? kanske är samma?
-
B1ack_Mi16
Tjena hoppar in lite sent om sidor på denna tråd.
Jag vet inte vilka diffar som passar i vilka lådor osv men Sellholm (www.sellholm.se) har ju en diff till BE3 och min personliga åsikt är att han har bra grejor.
Sedan har ni ju Bosse Wiberg i Gävle (BOWI/Växellådsservice) Håller på med lite av varje till rallybilar, har trappat ner en del men hjälper gärna till fortfarande
En annan diff som verkar prisvärd är ju Gripper i England. (www.racecar.co.uk/gripper) Har själv tävlat med en liknande diff i 4år utan problem.
Bra konstruktion, hjälpsam och bra pris.
Jag vet inte vilka diffar som passar i vilka lådor osv men Sellholm (www.sellholm.se) har ju en diff till BE3 och min personliga åsikt är att han har bra grejor.
Sedan har ni ju Bosse Wiberg i Gävle (BOWI/Växellådsservice) Håller på med lite av varje till rallybilar, har trappat ner en del men hjälper gärna till fortfarande
En annan diff som verkar prisvärd är ju Gripper i England. (www.racecar.co.uk/gripper) Har själv tävlat med en liknande diff i 4år utan problem.
Bra konstruktion, hjälpsam och bra pris.