Ska sänka min peugeot 206 gti har fjädrar som ska sänka mellan 3,5 te 4mm...
Blir bara fram just nu eftersom ingen här i norr verka vilja göra en torsionsfjädrings sänkning..
Helt omöjligt inte en jekel som vill göra de.
Ska man göra 4 hjulsinställning eller? är ju bara en vinkel endå man kommer åt vad jag försått.
En hjulinställning är ju att rekomendera så fort du sänker en bil. Kan ju vara skönt att veta att hjulen står som dom ska och att du inte behöver byta däck stup i kvarten för att dom blir sneslitna.
...ingen panik med framhjulsinställning heller. Vid ganska måttlig sänkning (antar att du menar 3.5-4 centimeter?) Ändras toe väldigt lite. Har för mig åt "rätt" håll också åtminstone på 205 och 406. Dvs mer toe out.
Men står det fel innan så gör det så efter också, så det kan ju vara ett bra tillfälle att kolla. Men inte snesliter du några däck av en 3-4 cm sänkning inte.
Flera utav 206orna som sänkts har inte gett någon ändring utav hjulvinklarna, och dessutom är det enda som går att ställa in är ju toe som nämns ovan, om man inte filar på toppinfästningen på dämpartornet.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l