Sjungande framvagn....
Sjungande framvagn....
Hejsan svejsan.
Min sköna måndagsexemplariska 407a har utvecklat ett sjungande ljud från höger fram, tror jag , som kommer någonstans vid dryga 30 kmh och sen stiger i tonhöjd efter hastighet...någon som på rak arm kan komma med en kvasidiagnos?
tack på förhand.
Min sköna måndagsexemplariska 407a har utvecklat ett sjungande ljud från höger fram, tror jag , som kommer någonstans vid dryga 30 kmh och sen stiger i tonhöjd efter hastighet...någon som på rak arm kan komma med en kvasidiagnos?
tack på förhand.
Hjullager.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

en sats fram kostar 1045kr SKF lager från www.bildelar.nu
Det var väl vad jag trodde....jo men den är ju 3 år gammal....då ska väl allt ha hunnit gå sönder som det gjort på min....Allt från Vct-nav till Bakre vindrutetorkarmotorn...från fjädringen bak till gasdämpare till bakluckan...
Vad gissar ni på att ett byte av hjullager ska kosta månne?
f*n vad jag ALDRIG vill köpa en ny bil igen om den inte har typ Kias miljardmilsgaranti....Och vill jag ha en KIA? NÄ....=/
Vad gissar ni på att ett byte av hjullager ska kosta månne?
f*n vad jag ALDRIG vill köpa en ny bil igen om den inte har typ Kias miljardmilsgaranti....Och vill jag ha en KIA? NÄ....=/
Joakim Enoksson wrote:en sats fram kostar 1045kr SKF lager från www.bildelar.nu
Ah...det kan jag leva med ....men jag kan inte byta...men om du ändå ska byta på din så kan du ju byta på min också...det blir ju inget extra arbete.....eller hur funkar detta??
Jag gör väl som vanligt och åker till Friebergs i Nacka ,där jag köpte aset ,och blir uppkörd....lär väl gå på 4 lök om jag känner dom rätt...f*n....
- Richard Gustavsson
Om du ska byta lagret själv så köp ny ABS-givare oxå, då det inte går att få bort den hel.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

vct navet låter mestadels bara när bilen e kall...man får se till att ha fullt med olja + varva till den efter start så håller den käft.
Jag e nöjd med bilen, ljusår stabilare än 406an på tex vinterväglag. känns mycket säkrare, men visst bilar har sina fel o brister....
byter jag lagret gör jag det själv.
Skall lagret pressas i eller är det en hel modul/nav som man byter ut?
Jag e nöjd med bilen, ljusår stabilare än 406an på tex vinterväglag. känns mycket säkrare, men visst bilar har sina fel o brister....
byter jag lagret gör jag det själv.
Skall lagret pressas i eller är det en hel modul/nav som man byter ut?
Joakim...nu har jag varit hos Friebergs och det var mycket riktigt hjullagret på höger fram som låter illa så dom ska byta det.
Det skulle gå på 6 lök.........MEN iom att dom lyckades lokalisera ngt litet glapp i spindeln så går det på garanti trots att bilens garanti gått ut då....så nu byter dom bägge framhjullagren och spindlar och vad det nu var mer...
Skönt som f*n....kanske du ska åka in på en inspektion och se till att få samma treatment?
När jag sa att jag skulle åka 100 mil i helgen så sa han bara "Det ska du INTE! I alla fall inte om du är rädd om barnet som tillhör barnstolen där bak...."....Kanske var tur att man åkte in idag då...=/
Det skulle gå på 6 lök.........MEN iom att dom lyckades lokalisera ngt litet glapp i spindeln så går det på garanti trots att bilens garanti gått ut då....så nu byter dom bägge framhjullagren och spindlar och vad det nu var mer...
Skönt som f*n....kanske du ska åka in på en inspektion och se till att få samma treatment?
När jag sa att jag skulle åka 100 mil i helgen så sa han bara "Det ska du INTE! I alla fall inte om du är rädd om barnet som tillhör barnstolen där bak...."....Kanske var tur att man åkte in idag då...=/
Kassa hjullager fram verkar inte helt ovanligt. Min 407 SW Hdi, producerad mars -05, gjorde också gjort slut på ett framhjulslager efter 2,5 år och 5000 mil...jättekul. Som tur är gick det här också på kassa styrspindlar.
Har dessutom bytt dörrlås, Webastovärmare, gasfjädrar till baklucka, bromsok fram, tempgivare för insugsluft och fått bakluckan omlackad.
Har dessutom bytt dörrlås, Webastovärmare, gasfjädrar till baklucka, bromsok fram, tempgivare för insugsluft och fått bakluckan omlackad.
Du kan inte misslyckas innan du försökt...
Har ägt 305 GTX-86, 405 Mi16-91, 405 SRi-90, 406 2.0 Hdi-00, 406 2.2 Sport-01, 407 SW 2.0 Hdi-05
Har nu 307 1.6 Hdi-07 och en Skoda Superb Combi 2.0 TDi-11
Har ägt 305 GTX-86, 405 Mi16-91, 405 SRi-90, 406 2.0 Hdi-00, 406 2.2 Sport-01, 407 SW 2.0 Hdi-05
Har nu 307 1.6 Hdi-07 och en Skoda Superb Combi 2.0 TDi-11
F*n jag som är riktigt sugen på en 407'a Det verkar som om jag får åka i min gamla Jetta -86 ett par år till. Visserligen låter det i höger hjullager på den med men den har låtit illa nu i snart 1000 mil. Jag är ju dessutom ensam i bilen så wtf.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.