VictorS wrote:Är det lätt? och i så fall hur släcker man service lampan på en 406 coupe?
Mvh Victor
Jättelätt, bara att hålla in tripmätarknappen samtidigt som du slår på tändningen. I tripfönstret börjar det då räkna ner från 10->0, när det står 0 är det klart.
Står i din instruktionsbok hur du ska göra med tror jag.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Jättelätt, bara att hålla in tripmätarknappen samtidigt som du slår på tändningen. I tripfönstret börjar det då räkna ner från 10->0, när det står 0 är det klart. Står i din instruktionsbok hur du ska göra med tror jag.
Tackar tackar du Jo jag vet, det står i instruktionsboken..... som är på Franska, ska vi byta? Måste verkligen ha en på SV eller EN
Regga dig för gratistjänsterna och läs/skriv ut instruktionsbok på http://public.servicebox.peugeot.com/ Inte samma sak som en riktig men samma innehåll.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
ooooo tack Men finns på intruktionsboken att ladda ned på ENG då? Antar att det finns annars hade du inte skrivt men tänkte fråga ändå Ska bara navigera mig genom sidan på franksa först så får vi se hur det går!
Tror jag klara regga mig precis
Små stenskott är lättast att lägga i med tandpetare
Att äga en Peugeot är en livsstil
Dricka pilsner ÄR visst en hobby !
Peugeot 605 3.0 SV-95 Executive Express
Citroen C4 1,6 -05 Familjetransportör
Saab 9-5 Aero Kombi -01
T One wrote:Jag har en idiotfråga! Nej, jag har två!
1. Hur får man ur säkringarna för att kolla dem om man inte har det där lilla verktyget det snackas om i instruktionen?
2. Vad ska man göra åt de äckliga små stenskotten?
1.använd en teked och bänd via säkringen bredvid.
2a.på lack... lägg i färg sparsamt och många lager, polera och var glad. 2b.på ruta.. kolla med närmaste bilglasmästare
NÄR ALLT DETTA ÄR GJORT, PARKERA BILEN FÖR GOTT SÅ SLIPPER DU DET SEN IGEN
1. Ska provas! Tack 2a. Lagnings'penna' från peugeot då antar jag? 2b. Inte aktuellt (och visste det svaret, enda jag vet bergis haha). Tack. Ja, man ska väl låta bilen stå under presenning i ladan helt enkelt, om man vill bevara den från ondo. Jäkla grusväg, jag som hade så kul
Unik3505 wrote: Små stenskott är lättast att lägga i med tandpetare
[Nä jag skojar inte med dig, köp ett lackstift o lägg i med penseln på ett 2mm stenskott så får du se hur fult det blir..Om du istället tar färg från lackstiftet på en tandpetare så kommer du att bli nöjd..
Detta gäller små stenskott 0-3 mm..
Att äga en Peugeot är en livsstil
Dricka pilsner ÄR visst en hobby !
Peugeot 605 3.0 SV-95 Executive Express
Citroen C4 1,6 -05 Familjetransportör
Saab 9-5 Aero Kombi -01
Säkringarna plockar man ju annars lätt bort med hjälp av naglarna. Det är ju bara att nypa till o dra.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
R-Gubbe wrote:Säkringarna plockar man ju annars lätt bort med hjälp av naglarna. Det är ju bara att nypa till o dra.
Vissa har inga naglar
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Unik3505 wrote:[Nä jag skojar inte med dig, köp ett lackstift o lägg i med penseln på ett 2mm stenskott så får du se hur fult det blir..Om du istället tar färg från lackstiftet på en tandpetare så kommer du att bli nöjd.. Detta gäller små stenskott 0-3 mm..
Ok, en passande flisa för att fylla själva det fysiska tappet! smart.
Ni andra - det där med säkringarna, jag vet ju inte om de ska nypas till på något speciellt sätt, om de ska vickas eller bara dras rakt uppåt... Alltså har man inte satt i dem är det inte lätt att veta hur det ska gå till. Men jag tar det som att de ska uppåt, även om skedtricket säger mig att det även går att vicka till dem lite i sid/längsled.
Naglar har jag för långa tror jag, provade faktiskt lite halvhjärtat
Är naglarna för långa lär dom gå av och det vore ju synd på vackra kvinnonaglar. Dom ska bara dras rakt ut. Säkringarna alltså.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.