Lossa styrled-snabba pucks

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Loffas

Post by Loffas »

byt även inre då

enklare, kostar bara nån hundring mer
stellan

Post by stellan »

Peter Igelhammar wrote:Leibel, korrkt, det kan ju inte vara så svårt, vi har ett verktyg från biltema som ser ut som ett spetsigt Y.

japp en sån klyvare funkar kanon men man kan klappa till på själva spinden så ska det hoppa isär för det är nämligen koniskt fätet till styrledstappen så när man slåt till så pressas leden ur spindeln. alltid funkat för mig iallafall...
Olof

Post by Olof »

Leibel wrote:
Peter Igelhammar wrote:Leibel, korrkt, det kan ju inte vara så svårt, vi har ett verktyg från biltema som ser ut som ett spetsigt Y.

japp en sån klyvare funkar kanon men man kan klappa till på själva spinden så ska det hoppa isär för det är nämligen koniskt fätet till styrledstappen så när man slåt till så pressas leden ur spindeln. alltid funkat för mig iallafall...

Vet inte om det är jag som missuppfattar dig men det är alltså inte själva leden jag inte får loss. Utan där man justerar farmvagnsinställningen i andra änden så att aäga.
stellan

Post by stellan »

ja då missuppfattar ja dig :D

som alal sagt... bara värma... gör rent med stålborde innan och någon bra rostlösnings spray.
Patrik R

Post by Patrik R »

kan säga att jag fick vålda RÄTT bra för att få loss leden från spindel på T16. Gick så långt så ja fick placera länkarmen i en dagbrunn o hämta största slägga möjliga.
.::Independent Variant User::.
Olof

Post by Olof »

Ok, då var det inte mig det var fel på då 8) :wink:

Har ju inte provat att värma har ingen tillgång till sånt där tyvärr. Annars har jag kört massor med 5-56 och våld men det funkar inte. Får nog som sagt lämna bort det.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Sträck muttern med 2 hammare. Håll den ena som mothåll och ladda på med den andra från andra hållet. Gå ett par varv runt muttern. Sen bör den lossna :)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Olof

Post by Olof »

TheDagger wrote:Sträck muttern med 2 hammare. Håll den ena som mothåll och ladda på med den andra från andra hållet. Gå ett par varv runt muttern. Sen bör den lossna :)

Du får ursäkta men jag fattar ingenting :?
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Det är inte lätt att förklara heller :(
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Det brukar ju gå rätt bra att bara låta leden sitta kvar och skruva av muttern, men som Dagger säger, knacka på muttern ordentligt med tungt mothåll på motstående sida så bör den släppa.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Olof »

http://www.peugeot-sport-club.com/images/76PSCoS2.JPG

Jag är ingen datahacker så ni får zooma osv själva :D
Post Reply