alltså, ljudet i 307an min, orginal alltså. är ju som sagt inte så mkt att hurra för. men jag har inte riktigt lust och råd att lägga massa pengar på ljud till bilen, och känner också att jag inte vill hålla på och trixa för mkt och slita bort grejer och mixtra osv..bilen är i så pass bra skick så vill inte leka sönder den! Men om jag ändå vill få lite bättre ljud utan att måste skruva sönder massa saker och kablar liggandes på golvet, hur kan jag då göra?
Har ju även massvis med högtalare och basar osv eftersom min far är musiker, men går väl inte att använda sånna högtalare till bil eller? och hur ska man isåfall fixa strömtillförseln? känns som att en bas skulle lösa mkt, för är som det som saknas! KOm gärna med förslag och tips!!
Förbättra ljud i 307a
Förbättra ljud i 307a
Peugeot 307 2.0
Nej,"vanliga" högtalare är inte att rekommendera för bilbruk (främst p g a annan impedans). Strömmen behöver du inte dra om du inte tänker skaffa ett slutsteg. Det bästa är att byta till bättre högtalare i första steget. I andra byta även stereo. Bra slutsteg kostar en del, men du kommer ganska långt med steg 1 och/eller steg 2.
Vive la république!
dado wrote:Nej,"vanliga" högtalare är inte att rekommendera för bilbruk (främst p g a annan impedans). Strömmen behöver du inte dra om du inte tänker skaffa ett slutsteg. Det bästa är att byta till bättre högtalare i första steget. I andra byta även stereo. Bra slutsteg kostar en del, men du kommer ganska långt med steg 1 och/eller steg 2.
Okej, var det jag tänkte..var ju som synd men...
men måste väl fortfarande dra fram till stereon? och om jag köper ett par halvbilliga högtalare som passar på framdörren, räcker det då eller behöver jag nått mer ? och hur blir ljudet då?
Peugeot 307 2.0
Vet du inte vad du vill göra kan du börja med en sak i taget. Byt högtalare först. Hos http://nardik.se/ hittar du allt som behövs. Högtalare som passar i framdörren, ger ett bra ljud och kostar inte mycket är ex DLS 226 och DLS K6.
Vill du sedan gå ännu längre får du lägga ut ca 2k för en ny stereo. Först nu kan det bli tal om större strömbehov...
Vill du sedan gå ännu längre får du lägga ut ca 2k för en ny stereo. Först nu kan det bli tal om större strömbehov...
Vive la république!