Det sitter ju diskanter uppe i instrumentpanelen och mellanregister/bas i dörrarna som är uppdelade med någon form av delningsfilter.
Är det någon som vet om det är ett löst delningsfilter monterat någonstans eller hur går egentligen originalkablarna till respektive högtalare i framsystemet?
Ny fråga om frontsystemet i 406
Ny fråga om frontsystemet i 406
Peugeot 406 2.2 Sport
VW Corrado G60
VW Corrado G60
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

Re: Ny fråga om frontsystemet i 406
På min 406 SV -97 så fanns det bara en kondensator monterat vid diskanten för att skära bort basen. Högtalarna i dörrarna är 30w "bredbands" pappkoner med minimala magneter, men inget filter. De spelar i princip fullregister.
Edit: Så vitt jag vet är diskanterna och basarna i dörrarna bara parallell-kopplade.
Edit: Så vitt jag vet är diskanterna och basarna i dörrarna bara parallell-kopplade.
Last edited by Dr. Mabuse on Wed May 28, 2008 19:44, edited 1 time in total.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
kan säga att jag var skit impad av ljudet i min... (ST)
sen byggde jag nytt... och när jag i höstas återställde så var jag inte impad längre
Fruktansvärt OT!!! men det bjuder jag på...
sen byggde jag nytt... och när jag i höstas återställde så var jag inte impad längre
Fruktansvärt OT!!! men det bjuder jag på...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Jag pillade loss diskanterna och kikade på dem.
Om där sitter ett motstånd är det inbyggt i all plast.
Men för övrigt verkade det lite lurigt å montera nya diskanter där, inte direkt universalfäste där.
Grejen är att jag inte är ute efter att byta framsystem och driva med steg osv. utan bara sätta ett kitsystem bestående av 6.5" i dörrarna och diskanter där uppe.
Eventuellt lämna diskanterna och bara byta ut mina 5.25" i dörrarna till 6.5"
Men oavsett använda originalkablarna alltså och inte dra nya, vilket kanske blir svårt om man köper ett kit med delningsfilter...
Om där sitter ett motstånd är det inbyggt i all plast.
Men för övrigt verkade det lite lurigt å montera nya diskanter där, inte direkt universalfäste där.
Grejen är att jag inte är ute efter att byta framsystem och driva med steg osv. utan bara sätta ett kitsystem bestående av 6.5" i dörrarna och diskanter där uppe.
Eventuellt lämna diskanterna och bara byta ut mina 5.25" i dörrarna till 6.5"
Men oavsett använda originalkablarna alltså och inte dra nya, vilket kanske blir svårt om man köper ett kit med delningsfilter...
Peugeot 406 2.2 Sport
VW Corrado G60
VW Corrado G60