Vi har overbevist Quaife om å produsere en serie ATB (bromsade) differ for ML5T-lådan (406/Xantia). Det viste seg at dette var mulig å få til gjennom en enkel modifikasjon av en eksisterende diff. Samtidig vil den nye diffen passe for ME5TU (Boxer etc).
Formodentlig blir prisen på den nye diffen samme som den eksisterende, £595. Denne vil etter hvert bli vanlig hyllevare, slik at de kan kjøpes enkeltvis over disk. Det er ikke nødvendig å samle opp en fellesbestilling på f eks 10 stk.
MEN: Vi tror det er mulig å få en liten rabatt ved å samle opp noen bestillinger først og plassere dem hos Competition Transmission Services (som har ordnet denne saken med Quaife). CTS mener de kan få kvantumsrabatt ved fire eller flere differ på en gang. Vi er tre på det norske forumet som er klare for å bestille. Praktisk vil dette bli håndtert ved at vi sender over en liste med navn, CTS bestiller fra Quaife, og vi betaler enkeltvis til CTS og får sendt diffene derfra.
Er det noen her som har lyst til å være med på en slik pilotserie av slike differ? PM til meg, eller svar i tråden, please.
Quaife diff til ML5T (406/Xantia)
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Nå er våre differ på vei fra UK, så det er for sent å bli med i den første gruppen. Men diffen er nå hyllevare hos Quaife. Det er vel denne: http://www.quaife.co.uk/Peugeot-Boxer-ME5TU-gearbox-only-differential.
Jeg vet ikke hvorfor de markedsfører den som "Boxer ME5TU only", siden den diffen vi sendte over for oppmåling var fra en 406 ML5T.
Jeg vet ikke hvorfor de markedsfører den som "Boxer ME5TU only", siden den diffen vi sendte over for oppmåling var fra en 406 ML5T.