Startmotor bara klickar.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Alarmmanen

Startmotor bara klickar.

Post by Alarmmanen »

Hej alla. Jag har ett litet irriterad problem med startmotor i min 307 (04). Jag byte batteri idag för att jag trodde att de var den som var sönder.

Men då jag var efter frun till jobbet så startade inte bilen. Rullade i gång den. Kom hem prövade på ny men den startade inte. Rullade bilen med en växel i då jag prövade startade bilen. Så nu undrar jag kan startmotorn vara sönder eller är det nå annat som är sönder. Alla som jag talat med tror att det är startmotoren.
Dart

Post by Dart »

jag tror inte det är fel på startern, snarare kontaktproblem vid batteriet. Där hade jag börjat leta iaf.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Alarmmanen

Post by Alarmmanen »

Skall far och kolla i morgon till en som kan och har möjlighet att lyfta bilen så jag slipper till startmotorn. Då skall vi kolla allt möjligt. Så kom med flera förslag.
Unik3505

Post by Unik3505 »

Jag tror stenhårt på startmotorn..Knacka på solenioden o se om starten funkar..Isåfall är det bara att byta start,omdet inte hjälper så kan du börja jaga kontaktproblem..Startrelät kanske :?:
Att äga en Peugeot är en livsstil
Dricka pilsner ÄR visst en hobby !
Peugeot 605 3.0 SV-95 Executive Express
Citroen C4 1,6 -05 Familjetransportör
Saab 9-5 Aero Kombi -01
Bengt C

Post by Bengt C »

När startmotorn bara säger "klick". Vad gäller då? Alltså, kan man pilla isär den och laga någonting, eller behöver man rodda iväg till tippen och hämta en annan? Vad är det som är trasigt? (Även min bil strular på detta sätt...)
R.O.B.

Post by R.O.B. »

Unik3505 wrote:Jag tror stenhårt på startmotorn..Knacka på solenioden o se om starten funkar..Isåfall är det bara att byta start,omdet inte hjälper så kan du börja jaga kontaktproblem..Startrelät kanske :?:

solenoiden är ju startrelä. solenoiden går att byta separat. kolla jord och plus till starten. finns en tråd jag starta för nån vecka sen.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Arvid

Post by Arvid »

En kompis hade samma problem vi byta kolet på har startmotor och sen brumma den igång
Alarmmanen

Post by Alarmmanen »

Det var startmotorn som var sönder. Var ena lindningen som var kortsluten.
Post Reply