Tändspolar 406 V6

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
AnteKarlsson

Tändspolar 406 V6

Post by AnteKarlsson »

Någon som vet något bra ställe som säljer bra tändspolar till en Peugeot 406 V6 -02 Och till ett bättre pris än 450:- /st

Alla tips om annat motages gärna

Mvh
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Är inte 450:-/st ett ganska bra pris ?
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Veiko
Crew
Crew

Post by Veiko »

Mekonomen tar 365kr/st tror jag.
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03

"Man ska inte knarka om man redan är dum i huvet!"
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

snillet spambot wrote:Är inte 450:-/st ett ganska bra pris ?

Inte när dom kostade 325:-/st för en vecka sedan... Men kommer tydligen en ny modell som ska ersätta den gamla.. Och kommer kosta 450:- /st... Någon som vet vad som skiljer sig på den gamla och nya??
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

Veiko wrote:Mekonomen tar 365kr/st tror jag.

Joo jag såg det, men hur fungerar dom? Har hört att dom ska vara ganska känsliga? Får jag lägga till en 100:- och inte behöver tänka på dom igen så är ju inte valet så svårt 8)
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
zhabul

Post by zhabul »

Den här diskussionen har varit redan på forumet några gånger.
Det finns tre sorter tändspolar. De originala monterade från fabrik, de från Mekonomen och de nya som redan finns att köpa i alla fall här i Göteborg på Hisingen hos Peugeot.

1. Original är tillverkade av Sagem
2. Mekonomen tändspolar ser ut som original men är tillverkade av Valeo och ska hålla lite bättre än Sagem
3. De nya från Peugeot ser annorlunda ut, de är lite tjockare och toppen är gjuten i vitt plast. Vet inte vilken tillverkare är det men de kostar runt 500 kr och ska hålla bättre enligt Peugeot.

Jag har alla tre kombinationer i min bil, men Mekonomen är favorit på grund av priset och faktum att än så länge har de fungerat. Den nya Peugeot spole har också hållit medan gamla Sagem spolar håller på att dö ut i min bil. Jag är snål så jag byter ut bara den som slutar fungera :)
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

zhabul wrote:Den här diskussionen har varit redan på forumet några gånger.
Det finns tre sorter tändspolar. De originala monterade från fabrik, de från Mekonomen och de nya som redan finns att köpa i alla fall här i Göteborg på Hisingen hos Peugeot.

1. Original är tillverkade av Sagem
2. Mekonomen tändspolar ser ut som original men är tillverkade av Valeo och ska hålla lite bättre än Sagem
3. De nya från Peugeot ser annorlunda ut, de är lite tjockare och toppen är gjuten i vitt plast. Vet inte vilken tillverkare är det men de kostar runt 500 kr och ska hålla bättre enligt Peugeot.

Jag har alla tre kombinationer i min bil, men Mekonomen är favorit på grund av priset och faktum att än så länge har de fungerat. Den nya Peugeot spole har också hållit medan gamla Sagem spolar håller på att dö ut i min bil. Jag är snål så jag byter ut bara den som slutar fungera :)

Joo och så kommer det tydligen en ny till från Peugeot som är lite dyrare men ska tydligen fungera bättre... Om nu det är så är väl lite tidigt att säga... Men är väl bara att hoppas på det 8)
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
zhabul

Post by zhabul »

AnteKarlsson wrote:
Joo och så kommer det tydligen en ny till från Peugeot som är lite dyrare men ska tydligen fungera bättre... Om nu det är så är väl lite tidigt att säga... Men är väl bara att hoppas på det 8)

Det finns redan, det är nummer tre som jag skrev om tidigare.
Post Reply