Jönsson wrote:kollat på preem-mackarna? där brukar dom väl ha sånt?
Någon som vet vad ett krängningshämmarstag kan kosta på autofrance? Annars slänger jag iväg ett mail o frågar men va ska jag då säga? Han har väl bara delar till citroen o renault. Finns det någon cittra med samma stag som på 205 gti?
Citroen Xantia har samma stag som 205an. Det enda som skiljer är att fästet för staget är M12 istället som vi har M10. Bara att borra upp hålet så är det klart. Nån hundring på biltema
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Någon som vet vad ett krängningshämmarstag kan kosta på autofrance? Annars slänger jag iväg ett mail o frågar men va ska jag då säga? Han har väl bara delar till citroen o renault. Finns det någon cittra med samma stag som på 205 gti?
Citroen Xantia har samma stag som 205an. Det enda som skiljer är att fästet för staget är M12 istället som vi har M10. Bara att borra upp hålet så är det klart. Nån hundring på biltema
Tack för tipset! har dock precis vatt o beställt på adcenter.. kostar 450kr.. får de väl va värt iaf en gång
Kolla hålet innan du packar upp den. Kommer inte ihåg vilken sida det var, men jag har för mig att någon hade redan bytat till en sådan... Annars kan du ju bara byta sida som ett alternativ om det nu visar sig vara den sidan som du ska byta
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
Det var ett jävla klonkande från höger dörr så jag drog av dörrsidan och forskade lite i vade detta "dunk" ljud var trode det var högtalaren som hoppat löst och slogs mot metallen men hittade denna avlånga bit liggandes i botten.. Rätt hårt men ändp böjbart, nå form av ljuddämpning eller liknande? Eller vad är det och varför
Biltema har väl numera stabilisatorstag som passar 205:an direkt. tror det var 159:- styck eller nåt
Biltema har väl numera stabilisatorstag som passar 205:an direkt. tror det var 159:- styck eller nåt
Såg det nu när ja kollade i katalogen.. hur e kvalitén i jämnförelse med dom för 450 på adcenter? antar att de e likadana på ad som på mekonomen.. lite prisskillnad på 160kr o 450..
Marcus wrote:Biltema har väl numera stabilisatorstag som passar 205:an direkt. tror det var 159:- styck eller nåt
Det var bra att veta. Måste vara en nyhet
Jönsson wrote:hur e kvalitén i jämnförelse med dom för 450 på adcenter? antar att de e likadana på ad som på mekonomen.. lite prisskillnad på 160kr o 450..
En ren gissning är väl att de är exakt samma. Även om det inte det så är nog inte prisskillnaden betingad. Jag menar hur fort kan man avverka 3st krängstag?
Last edited by Alex on Tue Jun 17, 2008 22:38, edited 1 time in total.
205mi16 Monte Carlo-91
Alex wrote:En ren gissning är väl att de är exakt samma. Även om det inte det så är nog inte prisskillnaden betingad. Jag menar hur fort kan man avverka 3st krängstag?
Alex wrote:En ren gissning är väl att de är exakt samma. Även om det inte det så är nog inte prisskillnaden betingad. Jag menar hur fort kan man avverka 3st krängstag?
vågar inte yttra mig
205mi16 Monte Carlo-91
Det var ett jävla klonkande från höger dörr så jag drog av dörrsidan och forskade lite i vade detta "dunk" ljud var trode det var högtalaren som hoppat löst och slogs mot metallen men hittade denna avlånga bit liggandes i botten.. Rätt hårt men ändp böjbart, nå form av ljuddämpning eller liknande? Eller vad är det och varför
Jag har monterat av många 206 dörrsidor men aldrig sett nått sånt. Har du bytat högtalare nån gång och glömt något därinne?
205mi16 Monte Carlo-91
Jag har monterat av många 206 dörrsidor men aldrig sett nått sånt. Har du bytat högtalare nån gång och glömt något därinne?
Jepp men aldrig satt in någont sådant, dock tror jag förra ägaren kanske har gjort något då jag hade förborrat hål för strömkabel från batteriet in i kupén. Så kan ju hända han försökt ljud isolera lite eller något..
PlumCrazy wrote:Om man har twinturbo, varför konverterar man då till singelturbo?
Är det inte bättre med två?
är svårare att få två aggregat att synka.. och när man singelturbokonverterar skylines o supror o rx7'or o sånt så är det mycket för att dom vill få ut en sjuhelvetes effekt och bryr sig inte om att kunna köra bra på bana.. med dubbelturbo får du lite lägre effekt men nog bra mycket bättre mellanregister (har ja fel i mitt tänkande?). med en jättestor turbo tar det ett bra tag innan du får upp flåset så avgaserna orkar snurra runt turbinen så du får effekten vid ett högre varvtal.. detta går att motverka genom att använda sig av ett anti-lag system.. dock sliter detta på turbon som satan då man väl flyttar förbränningen ut i grenröret eller hur de nu var
PlumCrazy wrote:Om man har twinturbo, varför konverterar man då till singelturbo?
Är det inte bättre med två?
är svårare att få två aggregat att synka.. och när man singelturbokonverterar skylines o supror o rx7'or o sånt så är det mycket för att dom vill få ut en sjuhelvetes effekt och bryr sig inte om att kunna köra bra på bana.. med dubbelturbo får du lite lägre effekt men nog bra mycket bättre mellanregister (har ja fel i mitt tänkande?). med en jättestor turbo tar det ett bra tag innan du får upp flåset så avgaserna orkar snurra runt turbinen så du får effekten vid ett högre varvtal.. detta går att motverka genom att använda sig av ett anti-lag system.. dock sliter detta på turbon som satan då man väl flyttar förbränningen ut i grenröret eller hur de nu var
f*n me skit man lär sig på zandlådan
Anti-lag är ju åt H-vete för motorn Men det är rätt häftigt Men själv skulle jag aldrig fixa ett sånt system till min bil
Franzen> Ser ut som bitumen-matta, alltså en typ av ljudisolering. Det gör att plåten i dörren inte svänger så mycket genererar därför inte egenljud eller skickar vidare vägljud.
PlumCrazy> Det är knepig rördragning om man ska öka effekten genom störra aggregat, om man har två. Dessutom så får man inte plats med så mycket större. Prismässigt är det också billigare med en bra snurrbo, mot två bra snurrbos. Dock så den anlednignen jag fick förklarat för mig var platsen, och att man kunde plocka ut mer effekt på det.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l