KNAS i framvagn- Styrväxel ?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
306xrtd

KNAS i framvagn- Styrväxel ?

Post by 306xrtd »

Brukar det vara strul med styrväxlarna på 306orna? Inre styrleder/lagringar? Har nåt missljud/vibrationer som går direkt upp i ratten/kaross.
Mvh
Olander

Re: KNAS i framvagn- Styrväxel ?

Post by Olander »

306xrtd wrote:Brukar det vara strul med styrväxlarna på 306orna? Inre styrleder/lagringar? Har nåt missljud/vibrationer som går direkt upp i ratten/kaross.
Mvh

Beskriv oljudet?.. Klonkar och vibrerar det när du svänger eller vid rak körning?
Letar bil...!

306an såld.!
306xrtd

Post by 306xrtd »

Resonansljud upp i karossen. Känner varenda liten sten jag kör över. Främst hö sida
Det mesta är bytt utom styrväxl och fjäderbenslager. Känns dock överkurs då bilen har gått andast 10 000.
Var under bilen idag men kände inget glapp någonstans. Dock känner man i ratten att det glappar lite när man kör.
Tar livet av mig snart. :twisted:
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Att du har missljud som går upp i ratten tycker jag tyder på en kass bussning så metall ligger mot metall. Eller möjligen ett hjullager.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
306xrtd

Post by 306xrtd »

TheDagger wrote:Att du har missljud som går upp i ratten tycker jag tyder på en kass bussning så metall ligger mot metall. Eller möjligen ett hjullager.

Det är bytt. Lagret är fräscht. Däcken är nya
Post Reply