Airbag - läder "släpp" på Instrumentpanelen

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
tyriek

Airbag - läder "släpp" på Instrumentpanelen

Post by tyriek »

Tråkigt nog så la jag inte märke till att hela läderbiten på instrumentbrädan till passagerar Airbagen hade släppt totalt.

Jag har provat att limma dit läderstycket, men utan gott resultat.

Läderstycket tycks ha suttit fast på en typ av skum material. mellan instrumentnrädan och läderstycket.

Hoppas och förlitar lite på att ni kanske har någon tokig eller bra idé som kan funka?

Skickar med lite bilder på skönhetsfelet :P

Image

Image

Image
Att fråga riktigt är att veta mycket
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

hmm, har du provat nått textillim?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
tyriek

Post by tyriek »

Alex wrote:hmm, har du provat nått textillim?

textlim var det jag körde på vid första försöket. Av någon anledning så verkar stycket ha krymt i förhållande till panelen.
Hur det har gått till vet jag inte.

airbag panel ytan är helt ojämn och "flisig".
Finns det något sätt att göra den slät och fin innan man värmer läderbiten och limmar fast den med kanske epoxy lim?
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Det finns en bilklädselmakare i hamnen som jag har använt mig av ett par gånger. Hör med dem, de kan säkert lösa det till dig. Jag hittar varken numret på eniro eller här hemma nu bara. Om du kör från stan över järnvägen (vianor på din vänstra sida och sydsvenskan snett bakom dig) tills rödljuset där du antingen kan ta höger ut på västkustvägen eller fortsätta ut till oljehamnen. Kör rakt fram ut mot oljehamnen och ta direkt höger in på första gatan. Fortsätt fram ca 25 meter så ligger det på din högra sida i det första huset.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
tyriek

Post by tyriek »

Alex wrote:Det finns en bilklädselmakare i hamnen som jag har använt mig av ett par gånger. Hör med dem, de kan säkert lösa det till dig. Jag hittar varken numret på eniro eller här hemma nu bara. Om du kör från stan över järnvägen (vianor på din vänstra sida och sydsvenskan snett bakom dig) tills rödljuset där du antingen kan ta höger ut på västkustvägen eller fortsätta ut till oljehamnen. Kör rakt fram ut mot oljehamnen och ta direkt höger in på första gatan. Fortsätt fram ca 25 meter så ligger det på din högra sida i det första huset.

Finns det inget ämne man kan jämna skum-ytan med? För att sedan värma läderstycket och limma fast den på panelen?

Någon som vet om man kan ta bort den tunna plattan/panelen som sitter framför Airbagen? enligt bild. Utan att utlösa airbagen på något sätt?
Post Reply