problem med oljeläckage, Oljetrycksgivare.
problem med oljeläckage, Oljetrycksgivare.
Hej=) någon som kan förklara vart enheten som tar emot signalerna från fjärrlås dosan sitter. Den fungerar bara ibland. dioden på fjärrdosan lyser när man trycker in knappen med den låser/låser upp lite som den vill. Någon som har/ har haft problem med något liknande. vart ska man börja? yess jag har bytt batterier i fjärrdosan;P
//Mange
//Mange
Last edited by mange_ on Thu Aug 07, 2008 16:43, edited 3 times in total.
Re: 405 fjärrstyrt centrallås. svarar inte alltid
mange_ wrote:Hej=) någon som kan förklara vart enheten som tar emot signalerna från fjärrlås dosan sitter. Den fungerar bara ibland. dioden på fjärrdosan lyser när man trycker in knappen med den låser/låser upp lite som den vill. Någon som har/ har haft problem med något liknande. vart ska man börja? yess jag har bytt batterier i fjärrdosan;P
//Mange
Sitter den inte uppe vid taklampan. Ser ut som en blå/svart liten kåpa eller vad man kan säga..
Letar bil...!
306an såld.!
306an såld.!
Olander wrote:mange_ wrote:Hej=) någon som kan förklara vart enheten som tar emot signalerna från fjärrlås dosan sitter. Den fungerar bara ibland. dioden på fjärrdosan lyser när man trycker in knappen med den låser/låser upp lite som den vill. Någon som har/ har haft problem med något liknande. vart ska man börja? yess jag har bytt batterier i fjärrdosan;P
//Mange
Sitter den inte uppe vid taklampan. Ser ut som en blå/svart liten kåpa eller vad man kan säga..
Jag har ingen aning;P ska ta mig en titt immon. tack för svaret=)
mange_ wrote:Olander wrote:mange_ wrote:Hej=) någon som kan förklara vart enheten som tar emot signalerna från fjärrlås dosan sitter. Den fungerar bara ibland. dioden på fjärrdosan lyser när man trycker in knappen med den låser/låser upp lite som den vill. Någon som har/ har haft problem med något liknande. vart ska man börja? yess jag har bytt batterier i fjärrdosan;P
//Mange
Jag har ingen aning;P ska ta mig en titt immon. tack för svaret=)
Jo, har för mig att det styrs via nån IR funktion.
Letar bil...!
306an såld.!
306an såld.!
har du 2 nyklar till bilen.? funkar den andra bra i så fall ? i så fall kan kretskortet va kasst i nyckeln. lätt och öppna och prova fram.
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
mange_ wrote:Peggen wrote:har du 2 nyklar till bilen.? funkar den andra bra i så fall ? i så fall kan kretskortet va kasst i nyckeln. lätt och öppna och prova fram.
Nej tyvärr, har bara en:( men ibland så svarar den hur bra som hellst i några sek. sen slutar den bara att fungera.
byt batteri i nyckeln..
nesseman wrote:mange_ wrote:Peggen wrote:har du 2 nyklar till bilen.? funkar den andra bra i så fall ? i så fall kan kretskortet va kasst i nyckeln. lätt och öppna och prova fram.
Nej tyvärr, har bara en:( men ibland så svarar den hur bra som hellst i några sek. sen slutar den bara att fungera.
byt batteri i nyckeln..
Läst mitt första inlägg=) har redan bytt.
btw, någon som vet vart det går att få tag på den packningen som sitter mellan blocket och mellanväggen och hur mycket den kostar (ej oljetrågspackningen) den bara pissar ut olja när den blir varm, har testat med omega 917 lr vad det heter men det hjälper inte:( bytte endast oljetrågspackingen, efter detta så blev det ett ännu större läckage. bara problem:P
-
Peugeotraggaren
Tyvärr är tydligen detta ett problem som många har.Jag har bytt en av de elektriska boxarna som sköter centrallåset en gång och borjade faktist fungera bättre för en tid men senare började det strula igen.Vet faktist inte vad annat det kan bero på.Jag skule själv vara mycket tacksam ifall någon hade en lösning på detta problem.
ja, vart ska man börja leta:D inte lätt när det är svårt.
Någon som kan ge mig lite råd ang. oljeläckage. Har plockat ner tråget 2 gånger nu. Den första gången glömde jag att täta med nytt packningsklister på den övre delen av ramen (närmast blocket) Tog mig därför tid och plockade ner det en gång till och såg att det nästan inte var något klister kvar över huvud taget. Jag la en ny sträng packningsklister (oljefast) runt om och monterade ihop tråget igen (drog alla skruvar med momentnyckel. Men när man sedan startar bilen så börjar oljan droppa när den blir varm. Håller på att bli tokig. Har försökt lysa med ficklampa för att se om det kommer från samma ställe men det verkar som att det kommer från skruvhålen till tråget samt lite ur skarven men endast på ena långsidan av tråget (frammåt närmast kylaren) Finns det någon givare lr nått anat som är monterad på framsidan av blocket som skulle kunna vara boven, jag vet inte vart jag ska börja. Detta är 1 av 2 fel som ska åtgärdas innan besiktning så det känns meningslöst när det inte vill fungera:(
Finns det någon där ute som har ett tips?
Mvh Mange
Någon som kan ge mig lite råd ang. oljeläckage. Har plockat ner tråget 2 gånger nu. Den första gången glömde jag att täta med nytt packningsklister på den övre delen av ramen (närmast blocket) Tog mig därför tid och plockade ner det en gång till och såg att det nästan inte var något klister kvar över huvud taget. Jag la en ny sträng packningsklister (oljefast) runt om och monterade ihop tråget igen (drog alla skruvar med momentnyckel. Men när man sedan startar bilen så börjar oljan droppa när den blir varm. Håller på att bli tokig. Har försökt lysa med ficklampa för att se om det kommer från samma ställe men det verkar som att det kommer från skruvhålen till tråget samt lite ur skarven men endast på ena långsidan av tråget (frammåt närmast kylaren) Finns det någon givare lr nått anat som är monterad på framsidan av blocket som skulle kunna vara boven, jag vet inte vart jag ska börja. Detta är 1 av 2 fel som ska åtgärdas innan besiktning så det känns meningslöst när det inte vill fungera:(
Finns det någon där ute som har ett tips?
Mvh Mange
- Johan Jatko
mange_ wrote:Det löste sig=) Det var Oljetryckgivaren som var problemt. Det är lätt att bli lurad av vart läckaget kommer ifrån;P Har iaf beställt en ny, kommer förmodligen immon. Tack så mycket för hjälpen. Bilprovningen nästa;D
Väldigt vanligt fel faktiskt, har själv bytt en del såna
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Ja det är inte 7/8" iaf för om man räknar på det blir det 22,225mm.
Vad är närmaste tumstorlek under 7/8"?
Google:
http://www.websitefolder.net/RDA/Tabell_tum-mm.asp
3/4" är närmast under och det är ju 19 (doh!).
Google:
Benjamin wrote:Ja det är inte 7/8" iaf för om man räknar på det blir det 22,225mm.
Google:
jag vet inte hur jag ska göra, ta en hugg mejsel kanske ;P