Michael wrote: Hoppas problemet med Joakims bromsar löser sig. Synd att vi inte fick se några varv till. Tror du kunnat pressa tiden ytterligare något.
/Micke
Hmm, de var endå en hyffsad avåkning men jag har kollat upp hjulvinklarna, skivorna och beläggen, allt är OK. Får hem ny bromsvätska idag med lite högre kokpunkt så allt tar när man åker på Gelleråsen.
Efter den rakan vill man inte åka av
Hur gick de med spoilern? den fick sig en rejäl kyss i backen.
Mvh Jocke
Last edited by F-Motorsport on Mon Jul 21, 2008 12:40, edited 1 time in total.
Efter 3 varv började K-lampan lysa och gav felkod 51 (lambda). Var säker på att det var min lilla spricka i grenröret som gått igenom så jag ville inte fortsätta eftersom den ska besiktigas snart. Lyckades inte få den att lysa igen på hemvägen så det kan ha varit kontakten till lambdan som glappade lite i guppen. Menmen kul att kolla på alla andra som körde sig trötta och köra halkbana igen.
RääZer wrote: Hur gick de med spoilern? den fick sig en rejäl kyss i backen.
Mvh Jocke
Jo, man hör ju inget när man kör. Men Stjärnan provade bilen och då hörde jag. Den tog i rätt rejält. Men den fick bara en lätt slipning på undersidan så det syns inte alls. Men får nog höja bilen när det är så ojämt tydligen
Men riktigt roligt var det.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
RääZer wrote: Hur gick de med spoilern? den fick sig en rejäl kyss i backen.
Mvh Jocke
Jo, man hör ju inget när man kör. Men Stjärnan provade bilen och då hörde jag. Den tog i rätt rejält. Men den fick bara en lätt slipning på undersidan så det syns inte alls. Men får nog höja bilen när det är så ojämt tydligen
Men riktigt roligt var det.
Oki, men Gelleråsen är ganska jämn så någon höjning behövs inte då.
Jo, det är klart. Väntar med höjningen till nästa år. Alternativt får jag fundera på en annan sträckning. (Men det kanske är lättare att höja) Riktigt kul fight var det i alla fall. Hoppas du har möjlighet att komma på fler konbaneträffar.
Håller fortfarande på att vänja mig vid farterna på banträffarna. Är lite för feg tror jag. Men det känns bättre med buren på plats och R-däcken i alla fall. Lite intressant för R-däcken borde bara göra att det går ännu hårdare i muren
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Hehe, oki. De är lättare att få jämnare tider på en stor bana där man kör lika spår varje varv. På en Konbana var de riktigt svårt att få lika tider varje gång man körde, dels för att man klippte koner eller för att de var tight.
Jag kommer till G-åsen men efter de blir de nog inte mer åka med PSC 2008 då JTCC är igång för fullt igen
Synd att jag missade detta men hämtade hem bilen igår faktiskt men hoppas verkligen på att det kommer fler träffar snart, då kommer jag.. Är precis ny här
RääZer wrote:Hehe, oki. De är lättare att få jämnare tider på en stor bana där man kör lika spår varje varv. På en Konbana var de riktigt svårt att få lika tider varje gång man körde, dels för att man klippte koner eller för att de var tight.
Jag kommer till G-åsen men efter de blir de nog inte mer åka med PSC 2008 då JTCC är igång för fullt igen
Jo, kan väl hålla med dig. Lyckades dock på hundra delen få samma tid två ggr i rad, men vid ena tillfället med en fälld kon.
Kan väl förstå din prioritering