[205GTI-89] Kopplingsanordning's hjälp
[205GTI-89] Kopplingsanordning's hjälp
Jag har skruvat fast den armen som rör sig för att trycka in grejjen som sticker ut från motorn, Men ser att det skall sitta någon slags pinne imellan armen och den som kommer från motorn. Är det någon som har en bild eller en sprängskiss på hur det ska se ut?
Sen undrar jag även, den där grejjen som kommer ifrån motorn, ska den va jättehård att trycka in, för att koppla lixom, jag försökte dra i den för o se om den satt fast, det lät som om den är max intryckt redan, men kopplingen tar inte alls. Den går däremot att trycka åt andra hållet, lixom för att släppa på kopplingen.
Hur ska det vara?
Sen undrar jag även, den där grejjen som kommer ifrån motorn, ska den va jättehård att trycka in, för att koppla lixom, jag försökte dra i den för o se om den satt fast, det lät som om den är max intryckt redan, men kopplingen tar inte alls. Den går däremot att trycka åt andra hållet, lixom för att släppa på kopplingen.
Hur ska det vara?
/Sebastian Eldin
| 205 GTI -89'a
| 205 GTI -89'a
Seabass wrote:ingen som har en aning?
Jag har ingen aning om vad du försöker förklara så du får nog försöka en gång till!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TheDagger wrote:Seabass wrote:ingen som har en aning?
Jag har ingen aning om vad du försöker förklara så du får nog försöka en gång till!
Jaså..
Jo, såhär ligger det till. När man trampar på kopplingen så dras det ju en i en wire som går till en arm som i sin tur trycker in en metallbit som sticker ut från motorn. Är du med så långt?
/Sebastian Eldin
| 205 GTI -89'a
| 205 GTI -89'a
Seabass wrote:TheDagger wrote:Seabass wrote:ingen som har en aning?
Jaså..
Jo, såhär ligger det till. När man trampar på kopplingen så dras det ju en i en wire som går till en arm som i sin tur trycker in en metallbit som sticker ut från motorn. Är du med så långt?
Ja.
Du har tydligen tappat bort den berömda pinnen. Du får gå till Peugeot och köpa en ny sån till att börja med.
Kopplingsarmen på lådan kan du aldrig rubba för hand, det är lite skillnad när man trycker där istället för på pedalen med foten när du har utväxling på det hela.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
TheDagger wrote:Seabass wrote:TheDagger wrote:Seabass wrote:ingen som har en aning?
Jaså..
Ja.
Du har tydligen tappat bort den berömda pinnen. Du får gå till Peugeot och köpa en ny sån till att börja med.
Kopplingsarmen på lådan kan du aldrig rubba för hand, det är lite skillnad när man trycker där istället för på pedalen med foten när du har utväxling på det hela.
Jasså, brukar dom tappas bort?
Men den går att trycka lite bakåt. Testade även med en skruv där, då vinklade sig hela alltet, kändes som om Kopplingsarmen(?) vred sig lite, är det omöjligt?
/Sebastian Eldin
| 205 GTI -89'a
| 205 GTI -89'a
koppling
hej igen! har du någon mail som jag kan skicka bilderna till....det kostar inte mycket att byta . jag tror att pinnen kostar typ 10-25kr och några plast grejer där den stora skruven sitter igenom så att axeln kan vridas smidigt kostar typ 15kr
Re: koppling
Rayo wrote:hej igen! har du någon mail som jag kan skicka bilderna till....det kostar inte mycket att byta . jag tror att pinnen kostar typ 10-25kr och några plast grejer där den stora skruven sitter igenom så att axeln kan vridas smidigt kostar typ 15kr
Skitbra! Tack så hämskt mycket. Jag pmar min email
/Sebastian Eldin
| 205 GTI -89'a
| 205 GTI -89'a