Min baklucka knakar rätt mycket när man åker omkring, eller rättare sagt jävligt mycket. Det låter som man lastat bagaget fullt och det far omkring när man svänger osv.
Har påpekat detta hos Peugeot men de har inte gjort något åt det, pga att de "moddar" inte bilarna. Hur som helst, jag lokaliserade felet till själva låset på luckan, den grunka som hakar fast i bilen så att säga. Den verkar sitta konstigt inspänd, kanske är något vajsing från fabrik, vad vet jag. Vad jag gjorde var att lossa på de 2 torx-skruvarna 3-4 varv som håller fast låset så det sitter lite löst nu, vilket resulterar i att när bilen kränger (när man svänger osv) så knakar och brakar det inte längre.
Frågan är till er som vet - Kan detta sabba låsfunktionen i längden?
Baklucka 207
Baklucka 207
Nuvarande Grodätare - 308 SW - 08
206RC - 2003 - gone
207GT - 2007 - gone
Jag vet det, vilket jag också gjort. Problemet är att de inte tar oljud på allvar, därför fixade jag lite själv tills jag orkar åka tillbaka. Sist fick jag bemötandet om oljudet kommer från saker som är helt "riktiga" betyder det att service får modifiera bilen, vilket de inte utför. Mycket konstigt svar i min mening 
206RC - 2003 - gone
207GT - 2007 - gone
Har samma fel på min me bakluckan. Lämnade in den på Peugeot och det enda dom gjorde var att lägga på nåt lager tejp på "lås öglan".
Peugeot sa att dom inte kunde göra nåt annat än att sätta dit tejp
Peugeot sa att dom inte kunde göra nåt annat än att sätta dit tejp
Peugeot Sport Club:826
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen
Intressant att inte bara jag har felet. Var inne idag igen med det här. Då blev jag upplyst om att det finns ett "hot-fix" från Peugeot där de byter någon detalj i luckan pga klagande kunder (oljud från bagagelucka). Nu vet jag inte om detta avhjälper knakljudet från låset, men det lär jag väl märka.
Blev det tyst med tejp på din då?
Jag klämde in skumgummi mellan plastlåset och stålet på insidan i luckan och släppte på skruvarna, det hörs inget nu men jag är tveksam till att ha ett löst lås på luckan. Med löst menar jag att det rör sig om jag vickar på det, så det hänger med krängningen av chassit vid svängar mm.
Blev det tyst med tejp på din då?
Jag klämde in skumgummi mellan plastlåset och stålet på insidan i luckan och släppte på skruvarna, det hörs inget nu men jag är tveksam till att ha ett löst lås på luckan. Med löst menar jag att det rör sig om jag vickar på det, så det hänger med krängningen av chassit vid svängar mm.
206RC - 2003 - gone
207GT - 2007 - gone
Hade samma fel på min. Jag glömde att påpeka det när jag lämnade in den på service, men nu är luckan tyst. Blev faktiskt lite förvånad att de upptäckte det
Jag har tyvärr ingen aning, vad de har gjort.
Min gamla 307 sw gnisslade där bak, men det var plasten på insidan av bakluckan som började lossna när man slog igen skuffen. Det var bara att banka tillbaka det med nävarna
Jag har tyvärr ingen aning, vad de har gjort.
Min gamla 307 sw gnisslade där bak, men det var plasten på insidan av bakluckan som började lossna när man slog igen skuffen. Det var bara att banka tillbaka det med nävarna
Peugeot 207 GT - 07
Citroën AX GT - 91
Citroën AX GT - 91
Jag har också massa oljud (knakar) från mitt bagageutrymme på min 207 GT. Men jag var rättså säker på att det var plastinredningen som "flexar" lite, men det kanske är det där jädrans låset då. Jag har inte orkat kolla upp det än. Tänkte faktiskt ringa Peugeot och kolla om dom visste något, men då får man väl något pissigt svar som vanligt.