Jag tänkte jag skulle installera lite bättre ljud i GT:n. Jag har en 207 GT utan JBL-paketet. Men jag fick tag i ett JBL-paket som hade suttit i en 207 GT HDi (Bildemontering). Fick köpa hela kitet för 2000:- (4st dörrhögtalare, 1 subwoofer och ett litet steg. Tänkte det kunde vara snyggt att ha orginalsystem. När jag skulle börja montera upptäckte jag att det inte var fördraget ett piss. Sen verkar det vara en annan kabelstam i 207:or med JBL-systemet. Ringde bildemonteringen och frågade om jag verkligen fått med allt, om det fanns några speciella kablar eller något liknande. Men jag hade tydligen fått allt, men jag fick tillbaka 1000:- för att det inte gick att använda. Har kollat på Peugeot om det går att köpa kabeln som ska gå från steget till stereon, utan att köpa hela kabelstammen. Det gick inte. Men jag har iaf. satt i alla dörrhögtalare, tänkte jag skulle installera min aktiva reservhjulsbaslåda (pioneer). Får ju bli högnivå eftersom jag helst inte vill byta stereo, skönt med rattfjärren.
Men vart f*n finns ett bra ställe att dra in strömkabel från motorutrymme till skuffen? Någon som har erfarenhet möjligtvis? Har en polare som är bilstereoinstallatör, han gav upp efter att letat i 1 timme. Läste om någon som hade dragit kabeln under bilen, men det kan ju f*n inte bli bra. Tips!?
Någon som byggt ljud i 207:a?
- Peter Igelhammar
- Crew

Brukar finnas färdiga hål som göms bakom isolering, kryp upp under mot torpedväggen bakom handskfacket och slit lite o kika. Det e samma plåt som stansas ut till alla modeller som sedan blir en torpedvägg. Nått hål blir alltid över. Dra sedan strömmen tex i ena tröskeln under golvmatten.
Annars kan man ju enkelt borra ett hål. Proffs "punchar" ett större hål o sätter sedan gummilist på den vassa plåtkanten, nått som din polare säkert vet hur & var man gör det.
Konstigt att din kompis proffset hittar nått hål alls. De största kablarna jag sett till Pioneers aktiva lådor e 8mm2, så det ska gå att böka ner.
Annars kan man ju enkelt borra ett hål. Proffs "punchar" ett större hål o sätter sedan gummilist på den vassa plåtkanten, nått som din polare säkert vet hur & var man gör det.
Konstigt att din kompis proffset hittar nått hål alls. De största kablarna jag sett till Pioneers aktiva lådor e 8mm2, så det ska gå att böka ner.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare: