Häromdagen när jag skulle iväg till jobbet började fläkten låta lite illa. Kort därefter kom ett svart filter i småbitar flygandes ur utblåsen. Nu fungerar inte fläkten. Går att dra igång men låter bara illa utan fläkt. När man kör kommer luft igenom samt värme om jag vrider på den. Nån som vet vad som behöver lagas? Är det mycket pyssel och är det värt att laga på en så pass gammal kärra?
MVH
David
Last edited by davve d on Sat Aug 16, 2008 23:24, edited 1 time in total.
Hade samma fel på min det är ett filter eller ljuddämpning som har lossat och fastnat i fläkten. Tog inte 20 min att riva bort panelerna under handsfacket och öppna och ta ut sen funkar allt igen.
Deon wrote:Hade samma fel på min det är ett filter eller ljuddämpning som har lossat och fastnat i fläkten. Tog inte 20 min att riva bort panelerna under handsfacket och öppna och ta ut sen funkar allt igen.
Det låter ju lovande! Vad sitter filtret/ljuddämpningen nånstans? Kan vara bra och veta om man ska ersätta det med nytt. Blåste fläkten på och missljuden försvann när du fått ur filterresterna?
Då var fläkten igång igen. Det var bara och ta bort skyddet framför fläkten under hanskfacket och lossa på tre skruvar. Väl där i rensade jag fläkten på kvarvarande filter och skräp. Skruvade ihop och den blåste på bättre än nånsin i min ägo. Tack för alla tipps. Tråden kan låsas.