Mitt avgassystem har fuc*at sig! Dämparen (burken) har lossat från röret (från motorn) så burken hänger löst i de två gummiupphängningarna. Det bullrar som f*n naturligt vis.
Kollade med en verkstad men de sa att man behövde köpa nästan hela avgassystemet dvs hela vägen fram till burken. Med andra ord det är bara burken som är bra. Jag tänkte mig bara att de ska svetsa tillbaka röret på burken men det gick tydligen inte kan dock fortvarande inte förstå varför.
Han sa att materialet skulle kosta runt 2600 kr. Tänkte höra ifall ni har några tips måste typ fixa det idag eller imorgon. Kolla under köpes ifall ni har ett orginalsystem till salu. Jag har en 00:a GTi
Tacksam för snabba svar
Akut hjälp!! Mitt avgassystem (206)
Akut hjälp!! Mitt avgassystem (206)
206 GTi [18"] H&R 35mm, JR open air
- Jkpgskillen
Avgasproblem
Jag vet inte om vi hade samma problem!
Men här är vad jag råkade ut för. jag klagade över att mitt avgassystem skorrade vid vissa varvtal och vid servicen kolla verkstaden på det och talade om att där avgassystemet sitter fast i motorn hade det lossnat så de svetsade dit det bara helt enkelt och det var ju min första leveransservice som det hände på. Efter åtgärden försvann oljudet och skorrandet.
Så om du o jag hade samma problem så är det bara att svetsa fast det!
/Jocke
Men här är vad jag råkade ut för. jag klagade över att mitt avgassystem skorrade vid vissa varvtal och vid servicen kolla verkstaden på det och talade om att där avgassystemet sitter fast i motorn hade det lossnat så de svetsade dit det bara helt enkelt och det var ju min första leveransservice som det hände på. Efter åtgärden försvann oljudet och skorrandet.
/Jocke
Peugeot 206 GTi
"syns man inte, existerar man inte"
------------------------------------
- Richard Gustavsson
Re: Avgasproblem
Josafat wrote:Jag vet inte om vi hade samma problem!
/Jocke
Nope inte samma fel, det du menar är när man svetsar fast rören inne i grenröret. vanligt fel.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
- Jkpgskillen
Avgasproblem
Okej, jag läste inte så noga inlägget jag svarade på såg jag.
Peugeot 206 GTi
Samma sak hände mig för två månader sedan. Röret knäcktes precis innan det går in i bakre dämparen. En jobbarkompis svetsade på ett rör på bakre dämparen (ca 4cm) som jag slitsade upp och sedan var det bara att klämma åt med en avgasklämma.
Mikael Rosén
-=206 GTi=-
Suzuki DR650 SE
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
-=206 GTi=-
Suzuki DR650 SE
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
-
Guest