Sista konbanekörningen för Franska Öppna 2008, 21/9
Morbidio wrote:Nackdelen med att inte vara medlem eller tidigare känd är väl risker för svinkörande samt stölder kanske ökar. Om det är en massa löst folk som bara dyker upp menar jag.
Medlemskap ska va obligatoriskt tycker jag om man ska köra på våra träffar. Har man ett annat bilmärke är det ju inte klubbens problem, men vi måste ju ha in våra cash för att kunna arrangera körningar.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Morbidio wrote:Nackdelen med att inte vara medlem eller tidigare känd är väl risker för svinkörande samt stölder kanske ökar. Om det är en massa löst folk som bara dyker upp menar jag.
Medlemskap ska va obligatoriskt tycker jag om man ska köra på våra träffar. Har man ett annat bilmärke är det ju inte klubbens problem, men vi måste ju ha in våra cash för att kunna arrangera körningar.
Å andra sidan, den som löser ett medlemskap (250kr) + Körkostnad (200kr?) är ju lika osäkert på den om vad som gäller.
Somsagt gråzon, vi vet lika lite oavsett. Tycker bara, högre kostnd för dem som inte är medlem.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Ok, så jag kan strunta i att vara medlem nästa år och ändå köra alla event? Då spar jag ju 250 kronor
Tack för toa-infon Fnatte.
- Peter Igelhammar
- Crew

TheDagger wrote:Ok, så jag kan strunta i att vara medlem nästa år och ändå köra alla event? Då spar jag ju 250 kronor
Du får inte köra på banorna bla. Nu tror jag att det blev ett missförstånd här.
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
www.igelhammar.se
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Peter Igelhammar wrote:TheDagger wrote:Ok, så jag kan strunta i att vara medlem nästa år och ändå köra alla event? Då spar jag ju 250 kronor
Du får inte köra på banorna bla. Nu tror jag att det blev ett missförstånd här.
Ja juste, så är det...
Nä men jag tycker ändå det är smart med att kunna låta andra utifrån få testa på, vi har ju inte speciellt många på träffarna å gör vi tar namn å id så är det ju inga konstigheter... ev. tom. regfråga.
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Nu hade jag mycket i huvudet, och tänkte inte när jag skrev. Det här var ju bara till konbana alltså. Dessutom är det sista körningen för säsongen också.
För den här träffen gäller det som står ovan. Nästa år blir det nog annorlunda, men det får vi se då.
För den här träffen gäller det som står ovan. Nästa år blir det nog annorlunda, men det får vi se då.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Fnatte wrote:Nu hade jag mycket i huvudet, och tänkte inte när jag skrev. Det här var ju bara till konbana alltså. Dessutom är det sista körningen för säsongen också.
Tycer i vart fall avgiften för icke-medlemmar bör vara något högre för att kompensera.
TheDagger wrote:Fnatte wrote:Nu hade jag mycket i huvudet, och tänkte inte när jag skrev. Det här var ju bara till konbana alltså. Dessutom är det sista körningen för säsongen också.
Tycer i vart fall avgiften för icke-medlemmar bör vara något högre för att kompensera.
Bra idé!
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Det vi (BMWCS) har kört några gånger har varit medlemskap för en dag för en peng, sedan har vi låtit vederbörande dra av den summan om dom under dagen bestämmer sig för att bli fullvärdig medlem.
Allså något sånt här:
1 dags medlemskap 100:-
Helår Ytterliggare 150:- (om man då bestämde sig samma dag) så fastnar dom för er verksamhet så är det ju ett smart drag och gå över till ett fullvärdigt medlemskap
För övrigt är 250:- väldigt human medlesmavgift, vad brukar ni ta för era banträffar sedan?
Angående träffen på vårgårda så skriv upp mig på listan över folk som kommer och kör.
Allså något sånt här:
1 dags medlemskap 100:-
Helår Ytterliggare 150:- (om man då bestämde sig samma dag) så fastnar dom för er verksamhet så är det ju ett smart drag och gå över till ett fullvärdigt medlemskap
För övrigt är 250:- väldigt human medlesmavgift, vad brukar ni ta för era banträffar sedan?
Angående träffen på vårgårda så skriv upp mig på listan över folk som kommer och kör.
323tii -99
Kommer säkert och kör:
1. Marie Johansson
2. Jesper Cronelid
3. Niklas Fagerström
4. Johan Svensson
5. Henrik Inhammar (Om vi nu blir 10st)
6. Alexander Andersson
7. Leif Karlsson
8. Christoffer Waern
9. Tobbe Hellman (om bilen är hel)
10. Jacob Österlindh
11. Bimmerboy
*Kommer kanske:
Peter Igelhammar (babyn kan ju ställa till det.)
Hannes Alvesson (beroende på ekonomin)
Jörgen Melms
Rosefors
*Kommer och tittar:
Hans Hellström "kanske", de e mycke nu.
-------------------------------------
Jag ska framföra förslag om endagsmedlemskap, det blir ungefär samma sak som daggers idé ovan, en högre avgift att köra, men att man kan få billigare medlemsskap sen.
1. Marie Johansson
2. Jesper Cronelid
3. Niklas Fagerström
4. Johan Svensson
6. Alexander Andersson
7. Leif Karlsson
8. Christoffer Waern
9. Tobbe Hellman (om bilen är hel)
10. Jacob Österlindh
11. Bimmerboy
*Kommer kanske:
Jörgen Melms
Rosefors
*Kommer och tittar:
Jag ska framföra förslag om endagsmedlemskap, det blir ungefär samma sak som daggers idé ovan, en högre avgift att köra, men att man kan få billigare medlemsskap sen.
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Fnatte wrote:
Låter klart vettigt
bimmerboy wrote:För övrigt är 250:- väldigt human medlesmavgift, vad brukar ni ta för era banträffar sedan?
Ändå har vi nyss höjt avgiften och en del har knorrat över det
Vad tar BMWCS? Vet du vad andra klubbar tar?
Vad banträffarna kostar varierar från år till år, troligen beroende på klubbens budget. Förra året var det mesta gratis om jag inte minns fel.
Kommer säkert och kör:
1. Marie Johansson
2. Jesper Cronelid
3. Niklas Fagerström
4. Johan Svensson
6. Alexander Andersson
7. Leif Karlsson
8. Christoffer Waern
9. Tobbe Hellman (om bilen är hel, ser ljust ut!)
10. Jacob Österlindh
11. Bimmerboy
*Kommer kanske:
Jörgen Melms
Rosefors
*Kommer och tittar:
1. Marie Johansson
2. Jesper Cronelid
3. Niklas Fagerström
4. Johan Svensson
6. Alexander Andersson
7. Leif Karlsson
8. Christoffer Waern
9. Tobbe Hellman (om bilen är hel, ser ljust ut!)
10. Jacob Österlindh
11. Bimmerboy
*Kommer kanske:
Jörgen Melms
Rosefors
*Kommer och tittar:
TheDagger wrote:bimmerboy wrote:För övrigt är 250:- väldigt human medlesmavgift, vad brukar ni ta för era banträffar sedan?
Ändå har vi nyss höjt avgiften och en del har knorrat över det![]()
Vad banträffarna kostar varierar från år till år, troligen beroende på klubbens budget. Förra året var det mesta gratis om jag inte minns fel.
Det kostar 250 kr för att köra på banträff med oss.
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
- Peter Igelhammar
- Crew

För att ytterligare spamma i tråden så ser avgifterna ut att se likadana ut nästa år.
Smart med tillfällig medlemskap.
Smart med tillfällig medlemskap.
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
www.igelhammar.se
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Fnatte wrote:TheDagger wrote:bimmerboy wrote:För övrigt är 250:- väldigt human medlesmavgift, vad brukar ni ta för era banträffar sedan?
Ändå har vi nyss höjt avgiften och en del har knorrat över det![]()
Det kostar 250 kr för att köra på banträff med oss.
BMWCS är moderklubben där kostar det typ 450:- per år men dom arrangerar typ inga banträffar i den benämningen, BMWSC däremot som är vår sportklubbsavdelnignen tar 7 eller 900 per år och sedan kostar banträffar 500:-, det skall dock påpekas att det är väldigt seriösa träffar på kvalitativa banor med inhyrda flaggvakter och hög säkerhet rakt igenom.
Bus förekommerväldigt sällan och stryps omdebum om det skulle ske, med andra ord kvalitativa banträffar och då anser jag kostnaderna som rena fyndet.
Jag har såklart inte koll på antalet anmälda på era träffar men om ni kör dom i egen regi på en större bana förstår jag inte hur ni får ihop budget på 250:- per skalle
banträffars avgift varier ju högst från småpengar till alldels för mycket (enligt mig iallafall)
Att knorra på 250:- känns rätt onödigt då det är småpotatis jämfört med många andra klubbar.
Tänk på vad folk lägger ner på sina bilar,personlig utrustning,licenser,försäkringar osv osv...
Det skall bli skoja att vara en hermelin i hönsgården och se hur ni har det på era träffar. Min dagisracer lär inte gå så fort men det gör inget jag vill bara ha lite skoj.
Hur är då vårgårda att köra på? har bara hört att den är billig att hyra och rätt smutsig (mycket grus o sten) är banan någon slags superstage kopia eller hur ser det ut? har ni några videos från körning där?
323tii -99
Har inte hört något alls om Vårgårda, det här är första gången vi kör på den. Banan kommer inte riktigt vara superstage-kopia, utan en konbana efter egen planering. Vi blev av med vår annars standardbana för göteborgsområdet, parkbanan, i våras. Vi behövde någon annan bana att köra på och vi hittade vårgårda. Det är den dyraste banan för säsongen, dock.
Vi kan hålla lågt pris då vi samarbetar med 4 andra klubbar om att ordnar träffar, det minskar arbetsbördan på oss, och det kommer fler som kör på träffarna. Men visst, det är ju ingen vinstmaskin.
Vi kan hålla lågt pris då vi samarbetar med 4 andra klubbar om att ordnar träffar, det minskar arbetsbördan på oss, och det kommer fler som kör på träffarna. Men visst, det är ju ingen vinstmaskin.
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW