Lambdavärde godkänt!!! =)

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
sixth_of_june

Lambdavärde godkänt!!! =)

Post by sixth_of_june »

efter mkt pulande o trixande i helgen och med mkt hjälp från er så körde jag in på SBP i trollhättan i dag med skakande nerver o pulserande hjärta!! med 2 underkända besiktningar så var det dags för en 3e. efterkontroll.. efter mkt nogrant tittande på lambdamätaren, så ser jag att vid förhöjd tomgång 2500rpm så står mätaren på 1.030 alltså pricis vid gränsvärdet!! nervositeten lägger sig... f*n tänker jag.. jag fixade det på första försöket! har som sagt köpt bilen underkänd.. har haft den sen förra söndagen så det var förra ägaren som inte lyckats åtgärda felet!! känner mig faktiskt ganska stolt nu!! =) tusen tack för alla goda tips.. utan er hade jag aldrig klarat det! eller jo kanske. men underlättade ju ganska mkt med er hjälp. så nu sitter en glad trollhättebo o granskar besiktningsprotokollet med ett litet flin på läpparna! :wink:
207 VTI

Post by 207 VTI »

nu vet jag inte vad du har för bil eller vad du har haft för problem ........ men mina bilar brukar altifd ligga på lamda 1

varför va så glad när maskin inte går helt 100% perfekt :roll:

jajja............ du har väll i alla fall flytat fram "bekymmret" ett år framåt :wink:
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Gratulerar. Bra jobbat på den gamla bilen. Som du ser det lönar sig att ge dom lite kärlek.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
sixth_of_june

Post by sixth_of_june »

207 VTI wrote:nu vet jag inte vad du har för bil eller vad du har haft för problem ........ men mina bilar brukar altifd ligga på lamda 1

varför va så glad när maskin inte går helt 100% perfekt :roll:

jajja............ du har väll i alla fall flytat fram "bekymmret" ett år framåt :wink:

spelar väl ingen roll vad det är för bil eller?? lambdavärdet ska ligga samma på alla bilar!! nu hade jag ju iofs en läcka mellan downpipe o katt. så åtgärda det är ju inga problem.. bara det att jag tog den bästa tid på sbp som fanns annars hade jag fått vänta tills nästa vecka.. så värdet går nog ner till 1.00 efter åtgärdat läckage!

tack till er som skriver uppmuntrande inlägg ist för nerklankande!!!!!!!!
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Grattis :D
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Post Reply