turbo tommy wrote:det kan du räkna med att jag har trimmat många såna och det går inte att gemföra med dessa volvo kolvar ligger mellan 0,01-0,03g och stakarna 0,01-0,05 och peugeots kolvar ligger på 0,01-0,11 och stakarna 0,01-0,25g så jag vet inte vad jag ska tro om dessa motorer blir nog att slänga i en t5a eller skrota 205an och lägga pengarna på 850 istället
Då e de nå mök med din, det brukar inte vara så.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
turbo tommy wrote:har rivit 3 stycken och det ät lika värden
Jämför du värdena från alla 12 stakarna då?
Toleransen på stakarna i en enskild JA motor är 3 gram och på kolvarna är det 10 gram.
Vad toleranserna är på en rödblockare upplyser du oss säkert om med glädje.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
det blir inte nån tråd ville bara ha lite mek och del tips och så blir det massa gnäll och gör så och så det ända jag vill är att ha en bil som går att bes utan att man måste regga om det har en 850 med 800hk som inte var lätt att få egenom regning hur blir det då med en 205 med en mi16 turbo då om jag får fråga
Okej men ärligt talat så går det inte o få ut särskilt mycket mer effekt för relativt lite pengar, och få den godkännd. Går ju o få den godkännd med mi16 men då får du byta bromssystemet och bakaxeln så du kan regga den genom sfro vilket kostar en massa.. iofs så går det ju o göra det utan sfro, dom har ju egentligen ingenting med besiktningen att göra mer än att kolla så den håller den standard som krävs för en besiktning. Iaf vid amatörbyggt fordon.
turbo tommy wrote:det blir inte nån tråd ville bara ha lite mek och del tips och så blir det massa gnäll och gör så och så det ända jag vill är att ha en bil som går att bes utan att man måste regga om det har en 850 med 800hk som inte var lätt att få egenom regning hur blir det då med en 205 med en mi16 turbo då om jag får fråga
ÄÄÄÄhfan Tommy, melodin är ju att bygga turbo JAZ eller J4Z och sen plocka av grejorna vid besiktning!
Se till att lägga upp bilder på den där Volvon du har Vilket jävla atombombsmonster det måste vara i rimlighetens namn
Tjohooo...
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
turbo tommy wrote:är att ha en bil som går att bes utan att man måste regga om
Då är ju inte 205 Mi16 rätt väg att gå heller, den är "olaglig" så till vida att du inte byter det som Jönsson skriver och du reggar den. Visst, 9 av 10 får den att gå igenom besiktningen men den är lika olaglig för det.
turbo tommy wrote:är att ha en bil som går att bes utan att man måste regga om
Då är ju inte 205 Mi16 rätt väg att gå heller, den är "olaglig" så till vida att du inte byter det som Jönsson skriver och du reggar den. Visst, 9 av 10 får den att gå igenom besiktningen men den är lika olaglig för det.
turbo tommy wrote:har en 850 med 800hk som inte var lätt att få egenom regning
Hur har du löst problemet med foderna?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
turbo tommy wrote:har en 850 med 800hk som inte var lätt att få egenom regning
Hur har du löst problemet med foderna?
D måste han ha gjort då redan vid 400-430hk trycker B52X4T motorerna isär fodren!
...finns självklart div lösningar på problemet men då pratar vi ganska runda summor.
utan att peka på någon kan jag tycka det är lite synd att så fort nån tittar in och frågar om tips så får de en massa påhopp. det går att få effekt för lite pengar om man vet vad man gör, och då och då är det ju faktiskt nån som har lite erfarenhet som frågar och inte en 18-åring med nytaget körkort. har inte t.ex. 205 gti runt 140 hk i gruppN-utförande?
tips på kamaxlar som passar, kolvar som ger högre komp mm tror jag är vad folk vill veta istället för att behöva prova sig fram.
jag är tyvärr inte så påläst på detta själv så jag kan ge tips men det finns mycket duktigt folk på forumet. prova att söka lite också så hittar du lite matnyttigt. kolla även på www.forum.205gtidrivers.co.uk där det mesta provats förut