Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
funkar de inte bra med det du har nu då? eller du är ute efter ljudet? isåfall kan du väl köpa valfritt cold air-intake kit eller va de kallas.. eller bygga själv me rör från feltema o lite sånt
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Biltema... så har du ett funktionabelt filter lagom till att byta när det är smutsigt.. till billigare kostnad än när du måste slita å tvätta ett svindyrt filter.
och jag är seriös. det fungerar.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Jaaacob wrote:Biltema... så har du ett funktionabelt filter lagom till att byta när det är smutsigt.. till billigare kostnad än när du måste slita å tvätta ett svindyrt filter.
och jag är seriös. det fungerar.
Hur renar det då? Finns det några tester på det?
Vet att Micros filter när det testades för ett gäng år sen var totalt kasst, men det var ju billigt...
Jag röstar som vanligt för ett riktigt pappersfilter då det rent prestanda/reningsmässigt är bäst. Men det är klart att det blir ju inte samma ljud, så om det är ljude som efterfrågas så är ett högkvalitetsfilter med testade och bra egenskaper det jag rekommenderar och sköta det så det håller istället för att köpa billigare dåliga.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Hur renar det då? Finns det några tester på det? Vet att Micros filter när det testades för ett gäng år sen var totalt kasst, men det var ju billigt... Jag röstar som vanligt för ett riktigt pappersfilter då det rent prestanda/reningsmässigt är bäst. Men det är klart att det blir ju inte samma ljud, så om det är ljude som efterfrågas så är ett högkvalitetsfilter med testade och bra egenskaper det jag rekommenderar och sköta det så det håller istället för att köpa billigare dåliga.
Ja, vanliga filter på biltema fungerar jättebra. Har aldrig krånglat för mig, har samma flöde som orginal och sopar inte igen tidigare orginalfilter.
Konfiltret från biltema har jag inte testat men det bör inte vara så kasst.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...