Imma 407:a
- MikaelSöderberg
Imma 407:a
Hejsan, då var det dags igen, har letat i forumet men inte hittat något som stämmer för min del.
Rutorna på bakdörrarna samt bakrutan immar igen. Har kollat upp att jag tar luften utifrån alltså ingen återcirkulation (eller vad det nu heter). Läste i en tråd att dräneringen från AC kan vara tät, hur åtgärdar jag det, alltså var ska jag leta efter dräneringshålet?
Rutorna på bakdörrarna samt bakrutan immar igen. Har kollat upp att jag tar luften utifrån alltså ingen återcirkulation (eller vad det nu heter). Läste i en tråd att dräneringen från AC kan vara tät, hur åtgärdar jag det, alltså var ska jag leta efter dräneringshålet?
Peugeot 407 2.2 Sport Sedan 2005
Är det en fuktig dimma, luktar det lustigt i bilen och har du kollat efter fukt under säten/golv.
Kommer fukten via ventilationen?
Kommer fukten via ventilationen?
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- MikaelSöderberg
Har du testat känna efter vid fotutymmet i bak? Kolla ev, lister vid bakdörr. Ev. Dräneringshål täppt till är ju faktiskt möjligt. På så sätt kan ju vatten samlas i ficka i dörren och imma upp på rutan när det värms upp.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- MikaelSöderberg
Jaaacob wrote:Har du testat känna efter vid fotutymmet i bak? Kolla ev, lister vid bakdörr. Ev. Dräneringshål täppt till är ju faktiskt möjligt. På så sätt kan ju vatten samlas i ficka i dörren och imma upp på rutan när det värms upp.
Inget vatten/fukt någonstans varken i dörrar, golv eller under säten, sidorutorna på bakdörrarna samt bakrutan immar
Mycket märkligt! Kanaler för till-luft... det kanske har samlats en vatten/fuktsamling där men det bör ju försvinna så fort imman försvunnit.
Jag vet att jag hade ett sådant problem i min Coupé. men torrboll och värme gjorde susen och jag blev av med det.
Jag vet att jag hade ett sådant problem i min Coupé. men torrboll och värme gjorde susen och jag blev av med det.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- MikaelSöderberg
- MikaelSöderberg
MikaelSöderberg wrote:Hallå. är det verkligen ingen som vet var/hur man kollar om dräneringen från AC:n är OK?
Brukar bli blött på golvet vid framsätena om dräneringen är tät.
Det gäller på de flesta bilar, om det även gäller 407 vet jag inte men borde göra det.
Det är inte helt enkelt så att det bara är mycket fukt i bilen?
- MikaelSöderberg
- MikaelSöderberg
-
peter 407SW
- MikaelSöderberg
- MikaelSöderberg
peter 407SW wrote:har samma problem på min 407sw -07 ! väldigt störande
Har inte du heller lyckats komma till rätta med problemet....Vi får följa upp det här mera och kolla om kanske det är ett vanligt problem, kommer någon av oss underfund med lösningen får vi väl informera varandra
Hade samma problem.
Sen torkade jag bilen i 16 timmar med elektrisk värmefläkt.
Nu är det inga problem. Tydligen sitter "fukten" i mattorna...
ACC klarar inte av att torka det. Därför har jag som vana att torka den ett par gånger om året.
Men vi är bara 2 som sitter i bilen. Är ni 5, klarar inte ACC av detta. Den är underdimensionerat.
P.s. det tipset fick jag av en Peugeot mekaniker.
Sen torkade jag bilen i 16 timmar med elektrisk värmefläkt.
Nu är det inga problem. Tydligen sitter "fukten" i mattorna...
ACC klarar inte av att torka det. Därför har jag som vana att torka den ett par gånger om året.
Men vi är bara 2 som sitter i bilen. Är ni 5, klarar inte ACC av detta. Den är underdimensionerat.
P.s. det tipset fick jag av en Peugeot mekaniker.
407 SW Hdi? Jag har en!
Jag har också problem med imma i min 407 SW Hdi.
Det är så illa att jag ibland har haft en A4-stor fläck med vattendroppar längst ner på mitten av vindrutan när jag ska starta bilen.
I kväll dammsög jag bort en skaplig hög med löv ur kupéluftintaget under framrutan. Under löven hade det samlats smuts och en del vatten - antagligen har löv täppt till dräneringen. Får se om det blir bättre efter det här...
Det är så illa att jag ibland har haft en A4-stor fläck med vattendroppar längst ner på mitten av vindrutan när jag ska starta bilen.
I kväll dammsög jag bort en skaplig hög med löv ur kupéluftintaget under framrutan. Under löven hade det samlats smuts och en del vatten - antagligen har löv täppt till dräneringen. Får se om det blir bättre efter det här...
Du kan inte misslyckas innan du försökt...
Har ägt 305 GTX-86, 405 Mi16-91, 405 SRi-90, 406 2.0 Hdi-00, 406 2.2 Sport-01, 407 SW 2.0 Hdi-05
Har nu 307 1.6 Hdi-07 och en Skoda Superb Combi 2.0 TDi-11
Har ägt 305 GTX-86, 405 Mi16-91, 405 SRi-90, 406 2.0 Hdi-00, 406 2.2 Sport-01, 407 SW 2.0 Hdi-05
Har nu 307 1.6 Hdi-07 och en Skoda Superb Combi 2.0 TDi-11