Vad tvättar ni er med efter mek?
Såpa tycker jag funkar speciellt bra, men man ska inte ha nåt vatten på först utan gnugga ordentligt med bara såpa, vid nagelbanden osv, innan man sköljer.
Som Loffas skriver, lite sand slipar, det är vad kornen i handregöringsmedlen gör.
Är detta så nära "skönhetstips á la PSCoS" man kommer, eller?

Som Loffas skriver, lite sand slipar, det är vad kornen i handregöringsmedlen gör.
Är detta så nära "skönhetstips á la PSCoS" man kommer, eller?
EN 14497
Leibel wrote:ReD DeviL wrote:Jag har någon jätte burk (kommer inte ihåg va det heter) som står i garaget med en grön smörja i.. Ser nästan ut som flytande fett och det e det nästan för det blir riktigt halt och äckligt av det, men man använt det så e ALLT skit på händerna borta totalt...
ta reda på de är du snäll
Hade sån burk hemma tidigare...slut nu, men om jag inte missminner mig så hette den "swarfega" eller nåt....jävligt bra!!!
Lukta gått oxå.....*sniff sniff*
Passat Variant 1,8T -99:a (Bra bil.... :O) )
Yamaha Drag Star 650 -00:a på sommaren.....
Letar efter en billig bil till vintern....runt 10 000.
lava finns det en tvål som heter. som dom säljer på mekonomen. den är grusig i konsistensen.. nästan lite som pimpsten. grön hård tvål. funkar kanon!! även mot färgrester o dyl som behöver gnuggas bort. Finns även någon flytande variant.. men den hårda funkar bäst. annars är det yes.
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/
Mumin wrote:Leibel wrote:ReD DeviL wrote:Jag har någon jätte burk (kommer inte ihåg va det heter) som står i garaget med en grön smörja i.. Ser nästan ut som flytande fett och det e det nästan för det blir riktigt halt och äckligt av det, men man använt det så e ALLT skit på händerna borta totalt...
ta reda på de är du snäll
Hade sån burk hemma tidigare...slut nu, men om jag inte missminner mig så hette den "swarfega" eller nåt....jävligt bra!!!
Lukta gått oxå.....*sniff sniff*
Hittade detta på nätet:
http://www.internobis.se/svensk_deb.htm
http://www.deb.co.uk/ukswarfega/
Kolla dom....där har du lite....jävligt bra!!!
Passat Variant 1,8T -99:a (Bra bil.... :O) )
- Marcus Sundström
- Johan Jatko
Brukar använda någon marmeladliknande handrengöringsmedel med kulor i, luktar apelsin eller nåt sånt... Mycket effektiv, har aldrig misslyckats med att få bort olja och sånt... Kommer dock inte ihåg vad den heter...
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
- Christofer Soderbaum
Det som finns nærmast tillhands, tvål, diskmedel eller avfettning eller vad som..PluLux e poppis oxå sen jag hittade førrådet på jobbet.
Klart man kør mad handskar, nytt par før varje dag i garaget, finns ett førråd før sådana oxå på jobbet...
Klart man kør mad handskar, nytt par før varje dag i garaget, finns ett førråd før sådana oxå på jobbet...
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
Hagmans handrengöring! Funkar grymt bra och händerna blir mjuka, rena och lena. Fanns på mekonomen förut, vet inte om dom kvar det, sist hittade jag bara crc där och det var inte alls lika bra.
Super plum heter det som OK har i gdsn, funkar också väldigt bra.
Super plum heter det som OK har i gdsn, funkar också väldigt bra.
205 gti -91 SÅLD http://www.cooperationcars.dk/bil.php?Bil=185
306 gti -97 SÅLD
306 gti -97 SÅLD
Lavatvålen kan nog vara bra, men deras flytande tvål blev jag mycket besviken på.
CRC-s på tub är skitbra, men lite dyr. (Den är väldigt bra till att ta bort olja från bilklädsel med)
Sen kan det vara bra om man som jag är väldigt torr i skinnet, att smörja sig innan man mekar så lossnar det lättare.
CRC-s på tub är skitbra, men lite dyr. (Den är väldigt bra till att ta bort olja från bilklädsel med)
Sen kan det vara bra om man som jag är väldigt torr i skinnet, att smörja sig innan man mekar så lossnar det lättare.
-
Magnus Bondeson
Gneta in "kemisk handske" skum innan mek. Behövs inte ens tvål efteråt, bara vatten.
Last edited by Magnus Bondeson on Wed Dec 17, 2003 14:22, edited 1 time in total.
Är ketchupeffekt = Timelleffekt?