Ok, nu har jag hittat fina fälgar... *grattis* (som är fina fast de inte kostar 5000:-/st )
Men de är 7,5" breda. Det är väl inga problääm att slänga på 206an va? Spacers tänkte jag tillverka själv i rostfritt om det behövs.
Men blir det inte överdrivet smalt med 205:or på det? 215/40 17 är ju bara någon % större är orignal i omkrets, borde funka?
Fast jag är inte säker på om jag ska byta fälgar, tycker gtr-fälgarna är ganska fina när man putsar lite på dem...
Fälgbredd 206
Alltså, har du rätt ET på fälgarna, 28, så kanske det blir lite problem att få plats med 215-däck, tror jag. Men har du lite lägre ET så kanske det går bättre. Borde sträva efter ET23, om matten stämmer för mig.
Enligt hi-speed guide till större hjul så säger dom så här:
7x17 - 205/40-17 ET 22 eller 7.5x18 - 215/35-18
Men jag tycker att det borde funka att dra på 7,5x17 oxå isåfall...Mina är 7x17 med 205or på, 7,5x17 borde bli att 215-däcksidorna lutar lätt. Fast det kommer att bli tajt mot karossdelar. Min har några få mm mot bakaxeln.
Skriv vad det är för ET på fälgarna.
Enligt hi-speed guide till större hjul så säger dom så här:
7x17 - 205/40-17 ET 22 eller 7.5x18 - 215/35-18
Men jag tycker att det borde funka att dra på 7,5x17 oxå isåfall...Mina är 7x17 med 205or på, 7,5x17 borde bli att 215-däcksidorna lutar lätt. Fast det kommer att bli tajt mot karossdelar. Min har några få mm mot bakaxeln.
Skriv vad det är för ET på fälgarna.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Jag har 205 på mina 17/7 fälgar och det ser inte bra ut.. Tycker att däcken ser alldeles för små ut, så till sommaren åker det på ett par 215 istället. På 7.5 så kan du lätt ha 215. (Nu vet jag naturligtvis inte hur mycket plats du har i hjulhusen, men det finns gott om plats på min RC)
Tycker jag iallafall!
/Daniel
Tycker jag iallafall!
/Daniel
bör väl vara samma hjulhus på rcn som gtin, dvs samma som på min. fast min är ju sänkt.
angående challengerfälgarna har jag samma uppfattning att det ser smalt ut med 205or.
jag vet inte ET på fälgarna än.
ok låt oss reda ut en sak. vet inte om jag fattat rätt.
med spacers minskar avståndet mellan centrum och anliggningsyta (ET). om detta avstånd minskar flyttas fälgen utåt. om man nu har ET28 och vill minska ET till 22 bör man kunna använda 6mm spacer. detta kommer att flytta fälgen utåt?
challenger har väl för övrigt ET 31?
angående challengerfälgarna har jag samma uppfattning att det ser smalt ut med 205or.
jag vet inte ET på fälgarna än.
ok låt oss reda ut en sak. vet inte om jag fattat rätt.
med spacers minskar avståndet mellan centrum och anliggningsyta (ET). om detta avstånd minskar flyttas fälgen utåt. om man nu har ET28 och vill minska ET till 22 bör man kunna använda 6mm spacer. detta kommer att flytta fälgen utåt?
challenger har väl för övrigt ET 31?