Min nya BX19 TRI Break + BX-relaterade frågor

Här samlar vi allt som är specifikt för Citroën
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Henkan wrote:
Sitter Peugeot/Talbot-klistermärken på insidan av fälgbanan, den som alltså vanligen täcks av däcket... :wink:

Där ser man, det var inget däcknissen kände till
Vad är f.ö. nyttan med en styrpinne?

Står Peugeot/Citroën/Talbot på i princip alla delar till Peugeot/Citroën :)

Ursäkta mig, men den däckkillen kunde inte sitt jobb. Måste varit nån prao. Är skitvanligt med styrpinnar och dom är skruvade fast. Vitsen är att det ska bli lättare att montera på hjulen, dvs du ska inte behöva leta efter bulthålen.

Jag borrade faktiskt egna hål i ett par plåtfälgar jag hade, tog bara nån minut.

Tråkigt att det skulle bli så tokigt och att du skulle få betala för det :(
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jonazz

Post by Jonazz »

Henkan wrote:...

Ber om ursäkt att jag inte hört av mig än, håller på att anordna en stor internationell sammankomst med start på juldagen som spänner över två veckor - så fritid är en bristvara just nu! Ska försöka innan jul dock om du har möjlighet, kanske på tisdag?

Tror f.ö. jag såg den röda Multiplan vid ICA Maxi igår(torsdag) kväll, kan det stämma? Den såg fin ut!

...

Du hör av dig när du vill. Grejorna ligger där de ligger i garaget, de springer inte iväg.

Hur kunde du veta att min andra Multipla är röd??? Går ryktet på sta'n?
Om jag var på Maxi i torsdags? Det är möjligt, livet snurrar fort just nu.

God Jul (om vi inte ses innan)!
Jonas
Henkan

Post by Henkan »

Jonazz wrote:
Henkan wrote:...

Ber om ursäkt att jag inte hört av mig än, håller på att anordna en stor internationell sammankomst med start på juldagen som spänner över två veckor - så fritid är en bristvara just nu! Ska försöka innan jul dock om du har möjlighet, kanske på tisdag?

Tror f.ö. jag såg den röda Multiplan vid ICA Maxi igår(torsdag) kväll, kan det stämma? Den såg fin ut!

...

Du hör av dig när du vill. Grejorna ligger där de ligger i garaget, de springer inte iväg.

Hur kunde du veta att min andra Multipla är röd??? Går ryktet på sta'n?
Om jag var på Maxi i torsdags? Det är möjligt, livet snurrar fort just nu.

God Jul (om vi inte ses innan)!

Tack, får nog vänta tills efter mitt YM. Dvs. post-5:e Januari.

Haha, nja... Men du skrev tidigare att du hade mer än en, så jag drog slutsatsen att det var din när jag såg den utanför Maxi. Koncentrationen av Multiplor/Multiplas/Multipli(?) är nog inte så hög här i Västerås...! :wink:

God Jul! :santa:
.: CIDADÃO DO MUNDO :.

Citroën BX19 TRI Break -90 *såld*
Peugeot 405 GRI -88 *såld*
Henkan

Post by Henkan »

TheDagger wrote:
Henkan wrote:
Sitter Peugeot/Talbot-klistermärken på insidan av fälgbanan, den som alltså vanligen täcks av däcket... :wink:

Där ser man, det var inget däcknissen kände till
Vad är f.ö. nyttan med en styrpinne?

Står Peugeot/Citroën/Talbot på i princip alla delar till Peugeot/Citroën :)

Ursäkta mig, men den däckkillen kunde inte sitt jobb. Måste varit nån prao. Är skitvanligt med styrpinnar och dom är skruvade fast. Vitsen är att det ska bli lättare att montera på hjulen, dvs du ska inte behöva leta efter bulthålen.

Jag borrade faktiskt egna hål i ett par plåtfälgar jag hade, tog bara nån minut.

Tråkigt att det skulle bli så tokigt och att du skulle få betala för det :(

Nja, hade det stått Peugeot/Citroën/Talbot hade det väll varit en sak - men här stod det enbart Peugeot/Talbot och diverse nuffror, precis som det gör på allt i min 405:a men inget (något så när synligt åtminstonde) i min BX.

Nej då, ingen fara - dom tog typ 50:- eller nått sånt löjligt för att skifta över däcken till BX-fälgarna så det gjorde inget.

God Jul! :santa:
.: CIDADÃO DO MUNDO :.

Citroën BX19 TRI Break -90 *såld*
Peugeot 405 GRI -88 *såld*
Post Reply