idiot-tråd ('Våga fråga'-tråd )
- 406_Jonathan
Det löste inte problemet, säkringarna går (15 och 10) om jag vickar lite på mobilladdaren. Blir väl någon kortslutning.406_Jonathan wrote:pihlanker wrote:406_Jonathan wrote:Vrom wrote:406_Jonathan wrote:Har ett problem att säkringen går till cigarettändaren i 406an.
Något vanligt fel på 406an eller något tips att kolla på?
Är det rätt säkring (10A)?
Hur mycket ström drar laddaren, dels enligt märkning och dels i verkligheten?
Rätt säkring ja.
När jag kopplade in den så hade jag inte ens mobilen ikopplad. Funkar utmärkt i vår Mitsubishi. Följande står på laddaren:
Input: 12/24Vdc=550mA
Output: 5.1Vdc=700mA
Dra i en större säkringar bara så funkar det nog kalas
Sprutade i lite elektronikrengörning i cigarettändaruttaget, bytte säkring till 15A och kopplade sedan in DVD-spelaren. Funkade fint!
- 406_Jonathan
406_Jonathan wrote:På vissa 406or sitter det inredning på insidan av bakluckan, på vissa inte.
Gör det någon märkbar ljudskillnad eller sitter det bara där för att se lite exklusivare ut?
Kanske ska se bra ut och och lite för väg ljud kanske.
Köp sådant lurvigt rosa tyg och limma på om du inte har något där
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Jag har som sagt beställt ett grenrör tidigare.
Och har vart nu senaste veckan hos peugeot och köpt lite packningar , beställt pinnbultar , lämnat tillbaka packningar som jag inte behövt köpt fler muttrar och pinnbultar.
Men så köpte jag ett "rep. sats" - som innehöll en en skruv, fjäder, avgaspackning koniskt formad, någon distans, och en bricka, <- det var för en "skruv" fanns likadant för den andra.
Men kollar ni på bilden så skall det vara två brickor?
A= Skruven, B= Distansne (som jag kallar det) , C= Bricka som jag inte har(?) , E= Fjädern, F= Brickan som har en kant på sig (antar att den skall sitta så, så den håller fjädern på plats) 74= Muttern.
Så har jag satt de rätt? Men fattas det inte någon bricka? Nu vet jag inte om det är rätt bild för just min bil..
Men i mitt tycke behöver jag ändå en till bricka?
För jag antar att fjäderna skall sitta i mellan "grenrör" och "avgas", så det blir som en fjädring, som motverkar vibrationer osv?
Men är det fel "rep.sats" jag har fått då?
BILD:

Och har vart nu senaste veckan hos peugeot och köpt lite packningar , beställt pinnbultar , lämnat tillbaka packningar som jag inte behövt köpt fler muttrar och pinnbultar.
Men så köpte jag ett "rep. sats" - som innehöll en en skruv, fjäder, avgaspackning koniskt formad, någon distans, och en bricka, <- det var för en "skruv" fanns likadant för den andra.
Men kollar ni på bilden så skall det vara två brickor?
A= Skruven, B= Distansne (som jag kallar det) , C= Bricka som jag inte har(?) , E= Fjädern, F= Brickan som har en kant på sig (antar att den skall sitta så, så den håller fjädern på plats) 74= Muttern.
Så har jag satt de rätt? Men fattas det inte någon bricka? Nu vet jag inte om det är rätt bild för just min bil..
Men i mitt tycke behöver jag ändå en till bricka?
För jag antar att fjäderna skall sitta i mellan "grenrör" och "avgas", så det blir som en fjädring, som motverkar vibrationer osv?
Men är det fel "rep.sats" jag har fått då?
BILD:

Bromsbelägg 60% http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 343#902343
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
- Qenophomia
- Klubbmedlem

Bim wrote:För jag antar att fjäderna skall sitta i mellan "grenrör" och "avgas", så det blir som en fjädring, som motverkar vibrationer osv?
Tips från den som nog meckar minst här: man kan lägga sig under bilen och titta hur det sitter fast
Karin
citroën c5 hdi
citroën c5 hdi
Qenophomia wrote:Bim wrote:För jag antar att fjäderna skall sitta i mellan "grenrör" och "avgas", så det blir som en fjädring, som motverkar vibrationer osv?
Tips från den som nog meckar minst här: man kan lägga sig under bilen och titta hur det sitter fastOch då även se om man fått rätt grejor:)
Är det möjligt om bilen inte är upplyft?
Såg på ebay ett likadant sådant här rep.sats, och då var det inte heller en bricka, men.. Konstigt att de är det på den bilden jag fick då?
Hmm, får kolla sen iaf
Bromsbelägg 60% http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 343#902343
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Bim wrote:Qenophomia wrote:Bim wrote:För jag antar att fjäderna skall sitta i mellan "grenrör" och "avgas", så det blir som en fjädring, som motverkar vibrationer osv?
Tips från den som nog meckar minst här: man kan lägga sig under bilen och titta hur det sitter fastOch då även se om man fått rätt grejor:)
Är det möjligt om bilen inte är upplyft?. Tack för tipset iaf!
Såg på ebay ett likadant sådant här rep.sats, och då var det inte heller en bricka, men.. Konstigt att de är det på den bilden jag fick då?
Hmm, får kolla sen iaf
Det enda jag tycker ser ut att saknas på bilden är en mjuk bricka, den är dock inte nödvändig.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Syns lite här hur det ska sitta.

Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Hur tusan betalar man sin beställning på French Power, nån som beställt därifrån? Är helt noll på tyska, men jag tror att det ska sättas över pengar till ett konto på nån bank... IBAN och grejjer. Pålitligt?
Är det nån som inte beställt men är bra på tyska så står det såhär;
Zahlungsweise:
Zahlbar an: AH Robl-Volksbank Straubing-KTO *...* BIC-Nummer: *...* IBAN-Nummer: *...*
Adressat:
AH ROBL/Abt.French Power
Dabergerstr.29,93437 Furthi.Wald
Tel.09973-9138
Bitte VOR der Überweisung unsere Mail mit *in Bearbeitung* abwarten!
Sollte nach der Bestellung keine E-Mail kommen als Bestätigung, so ist die Mailadresse falsch hinterlegt!
Nach Geldeingang versenden wir die Ware umgehend an die gewünschte Adresse.

Zahlungsweise:
Zahlbar an: AH Robl-Volksbank Straubing-KTO *...* BIC-Nummer: *...* IBAN-Nummer: *...*
Adressat:
AH ROBL/Abt.French Power
Tel.09973-9138
Sollte nach der Bestellung keine E-Mail kommen als Bestätigung, so ist die Mailadresse falsch hinterlegt!
406 2,2 Sport -02
Min tagline fuckade upp sig, till Lapidus förtret.
syndikhat wrote:Hur tusan betalar man sin beställning på French Power, nån som beställt därifrån? Är helt noll på tyska, men jag tror att det ska sättas över pengar till ett konto på nån bank... IBAN och grejjer. Pålitligt?
Zahlungsweise:
Adressat:
AH ROBL/Abt.French Power
Tel.09973-9138
Med googles taskiga översättning blir det:
Betalningsalternativ:
Skulder till: AH Robl-Volksbank Straubing-KTO *...* BIC nummer: *...* IBANSKA Antal: *...*
Mottagare:
ROBLEM AH / Abt.French Power
Dabergerstr.29, 93437 Furthi.Wald
Tel.09973-9138
Vänligen före överföringen med våra mail som bearbetas * * Vänta!
Om det efter beställning av en e-post kommer som en bekräftelse, sedan postadress felaktigt deponerade!
Efter mottagandet av pengarna skickar vi varorna direkt till önskad adress.
![]()
mm har provat den där också, blir ju helrörigt... om jag får ett mail efter betalning så är det fel??
fattar ingenting... men jag antar att jag ska vänta på mail efter beställning, SEN betala till kontot. sen bör jag väl få ytterligare ett email om att betalningen är mottagen.
...men det handlar ju om en del pengar så man vill ju inte göra fel direkt.
...men det handlar ju om en del pengar så man vill ju inte göra fel direkt.
406 2,2 Sport -02
- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem

- 406_Jonathan
Decimal wrote:406_Jonathan wrote:På vissa 406or sitter det inredning på insidan av bakluckan, på vissa inte.
Gör det någon märkbar ljudskillnad eller sitter det bara där för att se lite exklusivare ut?
Kanske ska se bra ut och och lite för väg ljud kanske.
Köp sådant lurvigt rosa tyg och limma på om du inte har något där
Haha, nej tack...
Troligtvis inte värt att betala för på skrot?
syndikhat wrote:Hur tusan betalar man sin beställning på French Power, nån som beställt därifrån? Är helt noll på tyska, men jag tror att det ska sättas över pengar till ett konto på nån bank... IBAN och grejjer. Pålitligt?
Zahlungsweise:
Adressat:
AH ROBL/Abt.French Power
Tel.09973-9138
![]()
Har flera ggr köpt delar från French Power. Inga problem. Går att skriva på engelska om tyskan är skral. Betalas över din internet-bank med BIC och eller IBAN kod efter att de bekräftat ordern med "in Bearbeitungen" , fritt översatt "på gång - under hantering". De betonar också att du måste ha en fungerande mailadress annars får du ingen bekräftelse av slutkostnaden inkl frakt.
Torben S wrote:Har flera ggr köpt delar från French Power. Inga problem. Går att skriva på engelska om tyskan är skral. Betalas över din internet-bank med BIC och eller IBAN kod efter att de bekräftat ordern med "in Bearbeitungen" , fritt översatt "på gång - under hantering". De betonar också att du måste ha en fungerande mailadress annars får du ingen bekräftelse av slutkostnaden inkl frakt.
Perfekt! Tack för det svaret. Först lägger jag beställning, sen får jag bekräftelse på mailen, sen skickar jag pengarna.
Jag min idiot läste franska i tre år...
406 2,2 Sport -02
Var sitter bränslefiltert på en 406 2,0 -02a? Har följt bränsleledningen men kan inte hitta det
Tack på förhand 
Tobias Persson - 0730444300
205 GTI -90 "Classique sport" - mi16 såld
205 GTI -88 - Total renovering - delägare - Projekttråd
205 GTI -90 "Classique sport" - skrotad
205 GTI -90 - Reservdelsbil - skrotad
205 GTI -90 "Classique sport" - mi16 såld
205 GTI -88 - Total renovering - delägare - Projekttråd
205 GTI -90 "Classique sport" - skrotad
205 GTI -90 - Reservdelsbil - skrotad