Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Hej!
Skulle vilja få lite tips på vad jag kan göra prestandavis med min 605:a.
Vad ger mest effekt? Hur fungerar trimmchip?
Ge mig tips för att göra min pegga vassaere helt enkelt
Leta upp billiga begagnade kammar från en 306 GTi, försök även skaffa grenrör och insug från en sådan. Plana toppen en smula också så har du ca 160hk.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Leta upp billiga begagnade kammar från en 306 GTi, försök även skaffa grenrör och insug från en sådan. Plana toppen en smula också så har du ca 160hk.
TheDagger wrote:Leta upp billiga begagnade kammar från en 306 GTi, försök även skaffa grenrör och insug från en sådan. Plana toppen en smula också så har du ca 160hk.
E det en doch motor? Trodde de hade en xu10j2
Trodde alla 2,0 (utom turbon) från 95 och fram hade 16v, sorry om jag misstog mig.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
E det en doch motor? Trodde de hade en xu10j2
Trodde alla 2,0 (utom turbon) från 95 och fram hade 16v, sorry om jag misstog mig.
Jag är inte helt säker heller. Du får gärna kika runt och återkomma. Så har jag isåfall lärt mej nått nytt.
Sitter det en xu10j2 så har du 2 snabba vägar att gå. Hinka i motsvarande turbomotorn, eller s16's 155 hästare. Men det kan finnas lättare sätt, om det är så att du har dubbla överliggande kamaxlar på den.