Fel meddelande på min 307a. Vad är felet:S

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Preeben

Fel meddelande på min 307a. Vad är felet:S

Post by Preeben »

Startade bilen idag, och då började min 307a att pipa och på displayen stod det typ. Catalysie converter fault. Vad har då hänt och vad ska jag göra? har katalysatorn gett upp eller? hade varit king om någon kunde hjälpa mig mned vad det skulle kunna vara och vad jag bör göra... Motorfel lampan blinkade också...

Peter
Peugeot 307 2.0
pät

Post by pät »

Har en kompis som också haft det problemet, det blev tydligen bara när det gått från plusgrader till minusgrader rätt snabbt när bilen varit stående. Bilen gick precis som den skulle ändå, så jag vettetusan vad det kan vara.. någon givare som knasar?
Patrik
Peugeot 309 GTI16 -92
Föredetta bil:
309XS Nouveau -91
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Troligen "ventiltryckar felet" har varit uppe många gånger, sök.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Richard Gustavsson wrote:Troligen "ventiltryckar felet" har varit uppe många gånger, sök.

På tal om ventiltryckare då jag har samma fel på min 206a och har fått det konstaterat på verkstad. Går det inte längre på motorgarantin???
Jag fick ett absolut nej, trots att jag anmälde det första gången vintern 2007 och fick den felsökt och lampan släckt utan att de kunde hitta något fel, sen tändes den inte igen. När det sen blev kallt i vintras var det dags igen, då gjordes ny test och ventiltryckarna konstaterades. Men, som sagt, det skulle kosta mig 15000... o nu vägrar lampan släckas trots att det blivit varmt :?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Alex wrote:
Richard Gustavsson wrote:Troligen "ventiltryckar felet" har varit uppe många gånger, sök.

På tal om ventiltryckare då jag har samma fel på min 206a och har fått det konstaterat på verkstad. Går det inte längre på motorgarantin???
Jag fick ett absolut nej, trots att jag anmälde det första gången vintern 2007 och fick den felsökt och lampan släckt utan att de kunde hitta något fel, sen tändes den inte igen. När det sen blev kallt i vintras var det dags igen, då gjordes ny test och ventiltryckarna konstaterades. Men, som sagt, det skulle kosta mig 15000... o nu vägrar lampan släckas trots att det blivit varmt :?

Du vet vem som gör det billigare :)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Preeben

Post by Preeben »

Hej igen, jo jag har försökt söka lite, men vet som inte vad jag ska söka på. Jag fick dock efter ett tag ett nytt meddelande. Anti Pollution fault, och såg att många hade skrivit om det också, men då sa de att bilen gick dåligt typ. Min har gått helt som vanligt. Lämnade iaf in den till verkstan här i stan och de hittade inget fel och nu när jag fick tillbaka den så funkade allt som vanligt och det varnar inte längre. Och snälla var dom, behövde inte betala någonting :]. Men Vad kan ha varit orsaken till detta?

Tack för svaren
Peugeot 307 2.0
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Passar tryckare från 306 gti så har jag 16 st fina liggandes, Bytet kan dagger göra :)
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Decimal wrote:Passar tryckare från 306 gti så har jag 16 st fina liggandes, Bytet kan dagger göra :)

Hmm, undrar om de passar...
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Alex wrote:
Decimal wrote:Passar tryckare från 306 gti så har jag 16 st fina liggandes, Bytet kan dagger göra :)

Hmm, undrar om de passar...

Ja det är frågan, Annars har jag som sagt för en billig peng :D
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Post Reply