el cacique wrote: Hydraliska lyftare på den motorn Jönsson, eller? Isf borde du testa Wynn´s sörja mot ventilslammer, kan faktiskt hjälpa.
Det har han gjort har jag för mig. Men sist jag lyssnade var det normalt motorljud + spridarna.
stämmer bra det. har kört en wynns. Säger absolut inte att du har fel, men när du lyssnade på den så lät det inte fullt så mycket som det brukar göra. Har du vägarna förbi nån dag så kan du få en åktur o få lyssna på den igen.
Hör av mig ifall jag ska till Ä-holm nån dag. Annars är du välkommen hit närsom
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
el cacique wrote: Hydraliska lyftare på den motorn Jönsson, eller? Isf borde du testa Wynn´s sörja mot ventilslammer, kan faktiskt hjälpa.
Det har han gjort har jag för mig. Men sist jag lyssnade var det normalt motorljud + spridarna.
stämmer bra det. har kört en wynns. Säger absolut inte att du har fel, men när du lyssnade på den så lät det inte fullt så mycket som det brukar göra. Har du vägarna förbi nån dag så kan du få en åktur o få lyssna på den igen.
Hör av mig ifall jag ska till Ä-holm nån dag. Annars är du välkommen hit närsom
Inte kul när någon säger att det är psykologiskt kan vara rent djävligt
Hör ju själv lite ljud i mina skrindor lite då och då...
Men som Dagger säger kan ju både spridare och ventiler låta en hel del, som t ex i mina Mi16 maskiner (även i den renoverade av de två).
Bara som en ren parentes, vad kör du för olja Jönsson?
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
Ja klart man blir psykad när man snackar med flera andra i klubben med tickande 306or Samt att alla kompisar säger att de låter knepigt.. Är ja ute o kör på stan och kör nära en vägg te.x, så studsar ju ljudet tillbaka och det tickar duktigt!
Kör på 76 helsyntetisk har ja för mig, kommer inte ihåg exakt vilken, thedagger borde veta bättre
Jönsson wrote: Kör på 76 helsyntetisk har ja för mig, kommer inte ihåg exakt vilken, thedagger borde veta bättre
Det är mineral racingolja, kanonbra.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
jo ja har inte heller fått något.. behöver kanske inte ta med något till mantorp? Hörde att man ska plocka ut en lista med alla som betalt så hpc kan checka av vilka som betalt och inte.
Jönsson wrote:jo ja har inte heller fått något.. behöver kanske inte ta med något till mantorp? Hörde att man ska plocka ut en lista med alla som betalt så hpc kan checka av vilka som betalt och inte.
lika bra att ni tar med det ni kan för att "bevisa" att ni har betalat.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Jönsson wrote:jo ja har inte heller fått något.. behöver kanske inte ta med något till mantorp? Hörde att man ska plocka ut en lista med alla som betalt så hpc kan checka av vilka som betalt och inte.
lika bra att ni tar med det ni kan för att "bevisa" att ni har betalat.
Det kan ju inte jag.. ´
Det enda jag har är papper som jag kunde skriva ut där de står Försäkringsperiod, försäkringsgivare, nummer, försäkringens omfattning osv..
och tre andra papper , varav ett med faktura.. som jag redan betalat.. hmm
"Det mailet med betalningsinfon, tillsammans med en kopia på din betalning är bekräftelsen.
Din betalning registreras nu i maj betalningen och skickats till kortmakaren… så du kommer ha ett kort runt omkring den 10e, så har du tur så kanske till och med kortet har kommit…. Men emailet som du fått tillsammans med kvitto funkar lika bra."
Betalade för snart 2 månader sedan och inte fått ett kort än.
Men tar man med inbetlningsinfon, försäkringsbeviset och betalningskvittens från nätbank eller liknande så borde det ju vara grönt ?
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
SNILLET wrote:Betalade för snart 2 månader sedan och inte fått ett kort än. Men tar man med inbetlningsinfon, försäkringsbeviset och betalningskvittens från nätbank eller liknande så borde det ju vara grönt ?
Som du säger..
"Det ”FÖRSTA” papperet i mailet, är just det papperet du ska använda…..
Sen ”kvitto” på betalningen…. Enklaste är väl att gå till din internetbank-sida och köra PrintScreen på dina betalningsinfo om den betalningen….