davve d wrote:Har shortshift med polyuretanbussningar till spakstället på min Ford. Har då inte känt av något ökat slitage eller annat strul. Däremot har jag fått en otroligt tajt och fin låda som växlar fort och ger mycket körglädje. Har blivit mkt snabba växlingar och kamikaze starter och Fords MT75 är inte direkt kända för att vara några skottsäkra lådor. Ett billigt sätt att få mkt körglädje. Go for it ni som tvekar!
ja körde extrem shortshift på 240n med lådor som rullar 30k/mil utan synkrings problem och dom växlades stenhårt alltid på full varv i stort sett förutom när motorn var kall förståss.
Men att fri koppla ordentligt är A och O speciellt en frisk koppling också.
Jag har antagligen slitit ut min synkring på 2an just pga kass koppling, dock i mitt fall är det denna satans hydralik som inte fungerar som det ska.
Har schimsat kopplings armen så det har hjälpt lite men tyvärr för sent för att rädda synkringen.
Sen ska man helst inte missa växlar iheller, har man lite effekt framför lådan så brukar det bli skrot av dreven på den växeln.
Har rasat 2st volvo piss lådor på 2ans växel just pga kamikaze starter och för snabb växling utan att släpa gasen mellan växlingen, då frikopplas det även ytterst lite. Men fy va fort man växlar
Synd greppet sög bara