205 Cti - 89 XU9J1. 17600 mil
Följande är Gjort:
- Nyrenoverad topp, ventiltätningar, slipade ventiler m.m.
- Kamrem , spännrulle
- Nytt grenrör
- Olja , filter ,Stifft
- Tändkablar , fördelare ,rotor m.m.
- LMM
M.M. M.M.
Skulle helst sälja den men då vi åkte i den vid vårat giftermål så VÄGRAR frun att låta mig sälja den....
Nu till problemen:
1 Tändstifften är riktigt vita. Går snålt men varför? Hur åtgärda?
2 När jag startar bilen kall så har bilen bra tomgång och verkar gå okej. Men vid första korsningen så har jag plötsligt en tomgång på 500 eller så dör den + att den tvekar lite på låga varv.
3 När bilen är varm så går bilen okej men nu är tomgången på runt 1300 - 1700 ,altså den ligger stabilt på nåt varvtal mellan 13-1700.
Förövrigt så är bilen nybesiktad så att alla värden är okej.
Bilen känns normalpigg när den är varm och går okej bortsett från att den är lite "svårreglerad" på låga växlar vid låga varvtal.
Hoppas på lite tips från er som kan detta lite bättre än mig.
Skum tomgång , vita tändstifft m.m.
Skum tomgång , vita tändstifft m.m.
Audi A2 1.4 TDI + (143 mil på 50 liter i somras)
205 CTI -89
205 xr -86 såld (r.i.p.)
505 Turbo -85 såld
205 CTI -89
205 xr -86 såld (r.i.p.)
505 Turbo -85 såld
-
Soderqvist
Hm lite roligt ändå att vi har nästan gjort lika med våra bilar, jag har dock ingen ny LMM men det andra har jag gjort och min bil går likadant som din, dock sist jag kolla mina stift så var dom perfekt gyllenbruna...
Hoppas du hittar ditt fel för jag är också mycket intresserad av att veta vad som är fel!
Hur kom dit problem? Direkt efter renoveringen eller kom det gradvis? För mig var det bara så här en dag när jag kom ut och starta den
//Soderqvist
Hoppas du hittar ditt fel för jag är också mycket intresserad av att veta vad som är fel!
Hur kom dit problem? Direkt efter renoveringen eller kom det gradvis? För mig var det bara så här en dag när jag kom ut och starta den
//Soderqvist
Dom vita stiften har jag haft ända sedan jag köpt bilen. Men problemen med tomgången och den dåliga gången vid kall motor kom efter topp renovernigen.
Förövrigt så provade jag igår att byta bränslefilter dock utan resultat...
Har även bytt bränslepump utan resultat.
Hmm.. Spridare??? ska man kanske testa med nån sorts rengörare i tanken eller??
Förövrigt så provade jag igår att byta bränslefilter dock utan resultat...
Har även bytt bränslepump utan resultat.
Hmm.. Spridare??? ska man kanske testa med nån sorts rengörare i tanken eller??
205 CTI -89
205 xr -86 såld (r.i.p.)
505 Turbo -85 såld
205 CTI -89
205 xr -86 såld (r.i.p.)
505 Turbo -85 såld
Samma problem här! jag har störst problem på hösten innan jag ställer av bilen. Runt nollgrader har jag stora problem med att bilen dör pga låg tomgång. Jag har inte vit rök, däremot kraftig blårök
Jag får tillbaka bilen efter helgen hoppas jag. Då är toppen bytt, nya ventiltätningar, nytt grenrör, ny kamrem, ny spännrulle, ny vattenpump.
Hoppas bilen går bättre då
Jag återkommer om jag får samma problem igen!!
Jag får tillbaka bilen efter helgen hoppas jag. Då är toppen bytt, nya ventiltätningar, nytt grenrör, ny kamrem, ny spännrulle, ny vattenpump.
Hoppas bilen går bättre då
Jag återkommer om jag får samma problem igen!!
KÖR!
Peugeot 205 CTI -86 (Såld)
Volvo V70 -02
Ford Focus -00
Peugeot 205 CTI -86 (Såld)
Volvo V70 -02
Ford Focus -00
upptäckte ännu ett fenomen idag..... Om bilen står på tomgång och jag bara "nuddar till" gaspedalen så verkar motorn liksom tveka lite ,dvs. varven sjunker till lite innan den varvar upp. Detta sker dock inte om man trampar till ordentligt. 
205 CTI -89
205 xr -86 såld (r.i.p.)
505 Turbo -85 såld
205 CTI -89
205 xr -86 såld (r.i.p.)
505 Turbo -85 såld