Jag har en 307 XS kombi, aut. - 04. Bilen har gått drygt 6000 mil så det är dags för service.
Vet någon varför service för 6000 mil kostar mer än för 3000 mil? Har fått ett kostnadsförslag på ca 3500 kr.
Finns det något jag kan göra själv?
Servicekostnad?
Ringde till Kungsgårdens bil i Ängelholm. Det e dax för 1a service på vår 307a. 2900kr med ett tillägg på uppsmörjning av bakaxel/bakbromsar. De lyfter av allt och fettar in det.
Samma jobb går på 2000kr i Halmstad....
De från Peugeot i Ä-holm ringde Halmstad o sen tebax till mej. Det ÄR samma service konstatera de. Han sa att de kunde gå ner 600kr, men inte 900... Så då servar vi den i stan. Skumt att det skiljer så mkt på en sån enkel service som "är enl en lista" från Peugeot. Det e ju 50% i skillnad nästan.
Hittade detta det kanske hjälper:D! Ursäka om du blir arg peter !
-
Soderqvist
Re: Servicekostnad?
Baronen73 wrote:Finns det något jag kan göra själv?
Du kan nog göra allt själv, inte så roligt sen bara om du kommer behöva utnyttja någon motorgaranti eller liknande för den gäller ej om du inte har stämpel i boken
//Soderqvist
- Richard Gustavsson
Re: Servicekostnad?
Baronen73 wrote:Jag har en 307 XS kombi, aut. - 04. Bilen har gått drygt 6000 mil så det är dags för service.
Vet någon varför service för 6000 mil kostar mer än för 3000 mil? Har fått ett kostnadsförslag på ca 3500 kr.
Finns det något jag kan göra själv?
För att man byter mera saker helt enkelt.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
dado wrote:Baroner ringer inte runt o kollar priser!
haha
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...